Ti se intampla sa vezi in jur persoane care avanseaza pe scara ierarhica, neavand bagajul de cunostiinte necesar? Colega de abia angajata a fost propusa pe un post in locul tau? Faci totul ca la carte, ai invatat, ai diplomele necesare si certificatele si iti dai toata silinta, insa in continuare nu reusesti sa te simti implinita nici profesional, nici social? Inteligenta emotionala e responsabila de toate realizarile la care nu poti sa ajungi.
In trecut, IQ-ul era considerat ca factor determinant al succesului in viata profesionala si personala. Ulterior s-a constatat ca persoane inzestrate intelectual peste masura, nu faceau fata realitatilor de zi cu zi si nu aveau succes nici in viata personala, iar anumite persoane slab pregatite aveau performante marite. Indicatorul care lipsea din ecuatia succesului absolut era intelegenta emotionala sau EQ, asa cum a fost termenul consacrat ulterior. Cu cat avem o inteligenta mai mare cu atat putem sa ne utilizam emotiile pentru a da raspunsul potrivit, la momentul potrivit, persoanei potrivite. Practic, diplomele sunt cele care iti aduc jobul dorit, inteligenta emotionala este cea care il pastreaza.
Dr. John Liptak defineste inteligenta in "Testeaza-ti abilitatile de viata", ca detinerea abilitatilor de viata esentiale, de care avem nevoie pentru a schimba tiparele cognitive, comportamentale, emotionale care ne provoaca anxietate, stres si nefericire generala Esentiala in viata profesionala, pornind de la a-ti alege cariera pana la evolutia ei, importanta inteligentei emotionale a devenit mai preganta in ultimii ani dupa o simpla analiza a grilelor de interviu. Daca pana acum se tinea cont mai mult de IQ, participari la conferinte, facultati, masterate, in contextul romanesc au prins contur alte modalitati de evaluare a eficientei: stilul de interactiune interpersonala, comunicarea, eficienta in luarea deciziilor, gestionarea banilor si a timpului, rezolvarea conflictelor si controlul emotiilor sunt puse sub lupa de catre angajatori.
In primul si in primul rand, managerii trebuie sa dea dovada de inteligenta emotionala, intrucat acestia trebuie permanent sa relationeze cu oamenii. In al doilea rand, angajatii, in special cei care nu fac parte din departamentul tehnic sau financiar. Acest lucru nu inseamna ca o persoana trebuie sa fie mai amabila, ci sa se cunoasca pe sine mai bine si sa fie capabila oricand sa ia decizii dificile.
Problema este daca oamenii se nasc cu inteligenta emotionala sau aceasta poate fi invatata? Intr-adevar, anumiti oameni sunt mai inzestrati cu acest tip de inteligenta, insa oamenii pot invata cum sa interactioneze eficient la locul de munca prin traininguri si workshopuri. Un studiu al Universitatii Case Western a dovedit ca trainingurile pe inteligenta emotionala, nu numai ca imbunatasesc performantele, dar aduc castiguri pe o perioada indelungata de timp.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri