Catrinel Panaite, raspunzand la o intrebare despre sperantele sale in ceea ce priveste proiectul inscris si ulterior desemnat castigator, intreaba publicul: “Oricat de fantezista ar fi solutia pe care am propus-o, consider ca intentia de a reda cladirea locuitorilor este una bine fundamentata, iar imaginea ar avea de castigat daca propunerea s-ar pune in practica. Deja a fost facuta prima interventie prin adaugarea volumelor de sticla ale MNAC - de ce n-am continua?”
Concursul a urmarit, in primul rand, sa provoace o dezbatere a statutului Casei Poporului in peisajul urban bucurestean. “Ne-am dorit proiecte care sa problematizeze Casa Poporului fie incercand sa o re-integreze in urbanitatea noastra curenta, fie dimpotriva, detasand-o cat mai vizibil de oras“, spune Bruno Andresoiu, Director Igloomedia. “in al doilea rand, ne-am dorit sa vedem fatade realizate din materiale contemporane, materiale de fatada DuPont si produse Fabryo Corporation, care sa contrasteze cu anacronicitatea inerenta acestei constructii simbolice”, subliniaza Wlodek Sobon, initiatorul concursului din partea DuPont.
Mircea Stroescu, unul dintre castigatori comenteaza provocarile concursului: “Formele de arhitectura organice implica in primul rand materiale de ultima generatie, iar DuPont este una din companiile pentru care inovatia si creativitatea sunt pe primul plan – ceea ce se poate spune in egala masura si pentru tema concursului. Asa ca provocarea materialelor a fost o extensie a temei propuse, una pe care am luat-o ca atare.”
“Materialele DuPont au fost o parte intrinseca a conceperii proiectului, desi ele nu au pus probleme din punct de vedere geometric - folosind tehnici de fabricatie digitala Corianul poate fi modelat in orice, chiar si in propunerea mea pentru Casa Poporului”, spune Dimitrie Ștefanescu . “Din punct de vedere conceptual ele au fost o provocare reala”, subliniaza el.
People’s Blob, arh. Mircea Stroescu – o critica arhitecturala a unei constructii lipsite de stil şi referinte, o extrapolare ironica a actului de megalomanie pe aceasta îl simbolizeaza.
People's Blog
Marile popoare si-au creat intotdeauna monumente de arhitectura prin a caror importanta – manifestata adesea prin dimensiuni – sa le fie perpetuata fiinta. Varii vor fi fost cauzele si metodele acestor popoare sau civilizatii, dar motivul unul singur: gloria eterna. Ca se vor fi numit ei egipteni, chinezi, greci, romani, khmeri, incasi mayasi, nazisti, americani, sovietici etc etc, putine petice de lume vor fi scapat de furia monumentala a conducatorilor convinsi de misiunea lor. O vreme a parut ca Romania nu s-ar inscrie in jocul megastructurilor trans-istorice, pana la epoca piticului nervos care a vazut in poporul roman mai mult decat vazuse oricine altcineva vreodata. Si atunci s-a decis sa-i faca acestui popor casa mare, cea mai mare, aproape cea mai mare din lume.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri