Cautarea frumusetii, o aventura continua
Cartea “100.000 de ani de frumusete” cuprinde 5 volume, iar la editarea acesteia s-a lucrat aproape 4 ani. Volumele trateaza 5 perioade distincte: presistorie, antichitate si perioada clasica, modernitate, viitor. 4 ani de munca asidua, 1300 de pagini, 5 volume, 300 de autori din 35 de tari. Astfel se prezinta, in cifre, una dintre cele mai laborioase carti care vorbeste despre frumusete. Dar sa mai adaugam inca un numar: 100.000.
Cartea “100.000 de ani de frumusete” trateaza modurile de exprimare a frumusetii, descoperind aventura cautarii frumusetii pe parcursul a 100.000 de ani si a fost editata de Grupul L’Oreal in anul aniversarii centenarului companiei. 300 de cercetatori si artisti din intreaga lume, din 35 de tari, au colaborat la redactarea cartii “100.000 de ani de frumusete". Printre acestia, si profesorul universitar Carol Capita, din cadrul Universitatii Bucuresti, si dl. Dragomir Popovici, din cadrul Muzeului National de Istorie a Romaniei.
Frumusetea este un subiect care incepe odata cu umanitatea, spune Elisabeth Azoulay, directorul editorial al acestui proiect. Cartea 100.000 de ani de frumusete a plecat de la ideea ca, de aproape 100.000 de ani, cautarea frumusetii este neobosita, este o obsesie constanta a umanitatii si corpul uman este, prin excelenta, un mijloc de eprimare a frumusetii.
Oamenii si-au pus in evidenta frumusetea fizica printr-o multitudine inimaginabila de metode, definind canoane ale frumusetii care determina noi forme ale trupului, noi culori, decorandu-l cu ornamente sofisticate, evidentiind nuditatea sau imbracandu-l in vesminte, cu mai mult sau mai putin gust. Toate aceste tehnici si metode de infrumusetare reprezinta o forma de exprimare care reflecta mostenirea culturala individuala, perioada, statutul social. 100.000 de ani de frumusete a strans laolata antropologi, filosofi, istorici, sociologi si artisti de renume din 35 de tari. Munca lor demonstreaza ca, oricare ar fi modul de exprimare a frumusetii, in orice societate, cautarea frumusetii este determinata de imperative biologice, sociale si psihologice.
Reprezentarea frumusetii, surprinsa in 5 volume.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri