Dar este forma suficienta pentru a seduce simturile? Impresia de frumusete este accentuata cand suntem incantati, sedusi, asa cum sugereaza cele trei adjective din limba japoneza: kirei, pentru a denumi femeile dragute, dar si elegante, ustukushii, care provine din cuvantul ce desemneaza crearea unei impresii puternice, subarashii, care aseamana o persoana sau un obiect cu Pleiades, constelatia a carei stralucire este admirata. In Korea, areumdab exprima frumusetea intelectuala a unui oras sau a unui peisaj, iar mosissda face referire la eleganta si distinctie. Frumusetea este, astfel, un atribut al lucrurilor pe care le consideram placute.
O alta componenta a aprecierii estetice este gratia – proportii armonioase, miscari usoare. In ebraica, cuvantul hen inseamna atat gratie, cat si frumusete. Intr-o nota similara, adjectivul arab rafi desemneaza in acelasi timp demnitate, subtilitate, prezenta placuta.
Sunt cateva asocieri interesante si in alte limbi: cuvantul krasivii, care desemneaza, in rusa, frumusetea, are aceeasi radacina cu krasnii, care inseamna rosu - culoarea cea mai puternica si, ca urmare, frumoasa.
Sumarizand, frumusetea este o putere magnetica, ce trezeste emotii.
(extras din „100.000 de ani de frumusete”, capitol sub semnatura lui Claude Hagège, Collège de France, Paris)
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri