Unii oameni sunt centrul atentiei in fiecare context social, facandu-l pe cel de langa el sa se simta cea mai importanta persoana si reusind sa comunice exact ce si-au propus. Pentru altii insa, prima intalnire creeaza disconfort si emotii, nestiind cum sa conduca o comunicare eficienta fata in fata.
Fie ca este vorba de interviuri, vanzari, networking sau coordonarea unei echipe, succesul in afaceri depinde de stabilirea unor relatii cu alti oameni. Acest lucru se face din primele secunde in care am stabilit contactul vizual, prima impresie fiind decisiva in crearea unei legaturi, mai ales in lumea afacerilor, unde rareori ti se ofera o a doua sansa.
Un studiu recent a dovedit ca in relatiile bazate pe incredere, este mai dificil sa treci peste o prima impresie gresita decat peste o tradare a increderii dupa ce s-a creat o legatura. Aceasta ramane mereu intiparita si afecteaza permanent relatia creata. Mai mult, sociologi si psihologi din America au dovedit ca prin analiza unui film de cateva secunde ale primei intalniri, iti poti da seama de nivelul de performanta al individului intr-un domeniu.
Pornind de la comunicarea non verbala, prima impresie se creeaza prin acumularea tuturor elementelor precum: tinuta, mers, gesturi, zambet, trasaturi ale fetei, atitudine, parfum, modul in care strangi mana si contactul vizual. Desi este dificil sa stabilesti de la inceput compatibilitatea cu o persoana, putem transmite mesajul corect prin contact vizual, ce inspira incredere in sine, strangerea de mana potrivita ca intensitate, zambet amabil si tinuta.
Nicholas Boothman, recunoscut ca lider mondial in transformarea primei impresii intr-o relatie profitabila, in comunicarea fata in fata, de catre Economist Magazine si The New York Times, aduce sistemul relatiilor instantanee in lumea afacerilor si ne impartaseste secretele eficientizarii comunicarii directe. Programul propus debuteaza cu elementele NLP, pornind de la patru aspecte de care trebuie sa tinem cont: atitudine, limbaj, trup si congruenta, identificand ulterior in lumea afacerilor 4 tipologii cheie Visatorii, Convingatorii, Supervizorii si Analistii si descriind modul in care trebuie sa interactionam cu acestea.
„Cum sa construiesti relatii de afaceri in 90 de secunde” reprezinta un ghid pentru maximizarea oricarei oportunitati de afaceri si eficientizarea vanzarilor, prin crearea si stabilirea unor relatii din primele secunde. Interesanta si usor de urmarit datorita exemplelor si exercitiilor, lucrarea reprezinta una din cele mai bune carti pe construierea raportului si folosirea tehnicilor NLP.
Carte aparuta la editura Amaltea
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri