Conduci cu plăcere și te simți excelent la volanul mașinii tale, care rulează bine atât în trafic, bară la bară, cât și cu viteză mare, pe autostradă. Acest scenariu ideal durează o vreme, apoi încep semne ale oboselii motorului și apar diferite probleme în funcționarea autovehiculului. Printre cele mai des întâlnite sunt emisiile de gaze și fum, care pot varia ca volum, intensitate și culoare. Iată cum să interpretezi aceste semnale și care sunt soluțiile tehnice pe care să le aplici, ca să te bucuri din nou de mașină, la capacitatea ei maximă.
Când motorul pierde din putere și începe să iasă fum, cel mai probabil este vorba despre dereglări sau defecțiuni la turbina auto, la sistemul de evacuare, traseul de admisie sau intercooler. Prima verificare trebuie făcută la galeria de admisie, să nu fie vorba cumva despre un furtun secționat, fisurat sau decuplat.
Mașina ta scoate fum albastru
Fumul de culoare albastră indică defecțiuni la admisie sau la turbină. Dacă turbosuflanta are carcasa supraîncălzită, există riscul deteriorării sale, de aceea trebuie intervenit rapid și soluționată problema. Blocarea supapei de recirculare a gazelor arse provoacă formarea unui amestec inadecvat de aer și combustibil.
Astfel, sistemul de scurgere a uleiului din lagăr prezintă obturații, blocaje sau pierderi de lichid. Este necesară o vizită la un service auto specializat în reparații și recondiționări de turbosuflante, de exemplu Robnec, cu experiență de peste 25 de ani în domeniu.
Atunci când se are în vedere repararea unei turbine care șuieră și scoate fum albăstrui nu trebuie omise nici componentele adiacente, precum segmenții de etanșare ai turbinei. Uzura avansată a acestor piese poate cauza probleme majore în funcționarea mașinii.
Fumul ce iese din mașină este de culoare neagră
Dacă fumul este de culoare neagră, reprezintă semnele unor defecțiuni la pompa de injecție sau ale unor dereglări ale sistemului de alimentare. Cauza acestor disfuncționalități are legătură cu gradul de uzură a motorului și se impune o revizie amănunțită, inclusiv la piese precum segmenți, supape și cămăși de cilindru.
În cazul automobilelor diesel, fumul negru poate indica o supraîncărcare a motorului, de aceea se impune o verificare serioasă a injectoarelor și o revizuire a calității combustibililor folosiți pentru alimentarea mașinii.
Mașina scoate fum alb
Cel mai des vei observa un fum de culoare albă, care se caracterizează prin volum mare și densitate crescută, în comparație cu emisiile de alte nuanțe. Este însoțit de un șuier ascuțit și se intensifică în momentul accelerării mașinii. Încarcă să rulezi în regim constant de viteză și, dacă în continuare iese fum alb, înseamnă că este vorba despre o problemă la turbină.
Oprește imediat motorul și tractează mașina la un service specializat în diagnosticare și reparații de turbosuflante. Altfel riști să se autoaprindă uleiul și motorul să fie turat la maxim, până la distrugerea lui. Lichidul de răcire joacă un rol important în menținerea stării normale de funcționare a motorului, de aceea trebuie să verifici constant nivelul de lichid și performanțele sistemului de reducere a temperaturii în jurul turbosuflantei.
Ia în considerare detaliile prezentate și observă cu atenție emisiile de fum ale mașinii tale, ca să acționezi rapid în cazul unor avarii și să duci automobilul la service în cel mai scurt timp.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri