Majoritatea adolescentilor utilizeaza Internetul in scopul socializarii (91%) si descarcarii de muzica si alte materiale (82%). In acelasi timp, 18% dintre adolescenti afirma ca transmit informatii personale pe internet catre alte persoane, iar 14% poarta discutii cu persoane necunoscute. in privinta riscurilor folosirii internetului adolescentii identifica, la nivelul primei optiuni, materialele pornografice (aproximativ 93%).
Cu aceeasi ocazie, au fost premiati castigatorii concursului national „Cum te vad ceilalti pe Internet? Gandeste inainte sa postezi”, adresat copiilor si tinerilor intre 6 si 19 ani. Structurat pe trei categorii de varsta (6-9 ani, 10-14 ani si, respectiv, 15-19 ani), concursul s-a bucurat de participarea a peste 700 de copii si tineri din toata tara, cu 360 de proiecte multimedia care au ilustrat atat necesitatea protectiei identitatii pe Internet, cat si consecintele nerespectarii regulilor de protejare a informatiilor personale asupra relatiilor sociale. in cadrul fiecarei categorii au fost desemnate trei proiecte castigatoare.
La nivel european, cu ocazia Zilei Protectiei Datelor (28 ianuarie 2010), a fost organizat concursul „Think Privacy”, la care au participat 53 de proiecte ale copiilor din tarile membre UE. Locurile I si II au fost castigate de doua echipe din Romania (Iasi si Botosani) care au participat, de asemenea, la Gala de Premiere nationala.
Pe langa un nou spot TV care promoveaza siguranta on-line, consortiul Sigur.Info lanseaza si enciclopedia on-line Saferpedia.eu. Creata de Positive Media pentru a fi un instrument util copiilor, tinerilor, parintilor si cadrelor didactice, enciclopedia cuprinde, la momentul actual, aproximativ 400 de termeni cu definitii si resurse din domeniul sigurantei pe Internet, utilizarii calculatorului, Internet-ului si noilor tehnologii mobile. Enciclopedia este accesibila momentan in limba romana, urmand a fi dezvoltata sub domeniul Saferpedia.eu in mai multe versiuni lingvistice (engleza, franceza si germana).
Metoda utilizata in cadrul cercetarii a fost ancheta sociologica pe baza de chestionar auto-aplicat. Cercetarea a avut un caracter cantitativ, cuprinzand preponderent intrebari cu raspunsuri precodificate. Chestionarul realizat pentru fiecare categorie de subiecti s-a bazat pe instrumente similare realizate in alte tari in care s-au derulat programe vizand siguranta pe internet a copiilor.
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate