-In privinta modalitatilor de informare a tinerilor asupra sigurantei pe internet, cea mai apreciata este includerea in programa scolara (mentionata ca foarte apreciata de 48,3%), iar cele mai putin apreciate sunt utilizarea brosurilor si pliantelor.
Cercetarea in randul cadrelor didactice
-Precum celelalte grupuri, marea majoritate a profesorilor (95.2%) au calculator acasa si folosesc internetul acasa (89.6%). Aproape o treime (29.4%) acceseaza internetul la serviciu si numai 4.4% pe telefonul mobil, cn timp ce 6% nu folosesc internetul.
-Cunoasterea acceptiunii unor termeni legati de utilizarea calculatorului este destul de ridicata, cu exceptia celui de internet pe care 53% dintre profesori il definesc prin prisma utilizarii acestuia, drept un mijloc de obtinere de informatii.
-In cazul in care afla despre un site care contine informatii ilegale sau daunatoare copiilor, numai unul din 8 profesori stiu cui sa raporteze aceasta situatie.
-Cunoasterea faptului ca in Romania exista legi si regulamente care ii protejeaza de tineri fata de riscurile internetului este prezenta pentru un sfert dintre profesorii inclusi in cercetare, dar cea mai mare parte (57.3%) nu stiu daca exista sau nu astfel de reglementari. Pentru a-i proteja pe tineri fata de riscurile online, 84% dintre profesori considera ca guvernul ar trebui sa gaseasca modalitati mai eficiente.
-Concordant cu acest raspuns, 70.1% dintre profesorii chestionati considera ca ar trebui limitat sau restrictionat internetul prin regulamente; In acelasi timp 63.9% considera ca aceste restrictii i-ar stimula pe copii sa le caute si mai mult.
-Dintre profesorii care au raspuns la chestionar 62% declara ca le vorbesc elevilor despre siguranta pe internet la scoala. in acelasi timp, 30.2% dintre profesori declara ca scoala in care lucreaza are o politica privind siguranta pe internet, dar 22.4% ca nu are, iar 47.4% nu stiu daca are sau nu o astfel de politica.
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară
Investiție în viitor: EduAct amenajează curți de școală și grădinițe în mediul rural