Evenimentul va avea loc între 23 – 25 septembrie, în Parcul Național din București (Bd. Basarabiei nr. 35 - 37, Sector 2) și, ca în fiecare an, propune o călătorie până în cele mai îndepărtate colțuri ale Asiei și aduce publicului bucureștean 3 zile de spectacole, filme, bucătărie tradițională asiatică, ateliere, expoziții și multe surprize pentru toată familia iar intrarea pentru public este liberă, iar programul festivalului va fi afișat în curând pe www.asiafest.eu.
Cea de-a IX-a ediție Asia Fest este un proiect cofinanțat de Primăria Sectorului 2 prin Legea 350/2005.
Pentru ca iubitorii de cultură asiatică să poată experimenta marele și îndepărtatul continent, pe toată durata evenimentului vor avea loc momente de muzică și dansuri atât tradiționale, cât și contemporane, demonstrații de ceremonia ceaiului și de gătit specialități asiatice alături de chefi renumiți, concerte ale artiștilor români și internaționali, momente de muzică și dansuri atât tradiționale, cât și contemporane, fragmente din spectacole, dar și bine-cunoscuta prezentare a costumelor tradiționale asiatice și mult-așteptatele concursuri de Cosplay și K-Pop.
Printre momentele de care se pot bucura vizitatorii anul acesta la Asia Fest se numără concertul Fetiblue, unul dintre cei mai talentați chitariști și compozitori de muzică blues și rock din Turcia, autor al albumului Kuş Ekmeği ce aduce alături cântăreți turci renumiți din zona de jazz și blues, grupul de artiști talentați Shrithale care prezintă publicului spectaculoasele dansuri tradiționale din Sri Lanka și un fragment din spectacolul Drumul Mătăsii, o demonstrație de frumusețe a mișcării, de eleganță a dansului, de forță a artelor marțiale îmbinate toate sub spectrul unui spectacol vizual de teatru-dans deosebit, realizat prin fuziunea artistică dintre sportivii practicanți ai clubului Shanghai WuShu din București, condus de maestrul Zhu Rong Fu și actorii Companiei 9, în regia lui Paul Cimpoieru.
Asia Fest aduce și anul acesta o vastă zonă de food unde vizitatorii vor putea gusta la propriu India, Turcia, Coreea de Sus, China și Japonia, vor putea încerca preparate tradiționale dar și experimente gastronomice exclusiviste, într-o explozie de savoare și arome și vor putea descoperi gastronomia asiatică dincolo de sushi, pachețelele de primăvară și puiul shanghai: istoricul cig kofte, baclavalele și cataiful turcesc, dulciuri tradiționale siriene și libaneze, ramen și bento japonez, înghețată thailandeză, tikka masala și curry indian, faimosul bubble tea și deserturi mochi gourmet.
De asemenea, pasionații vor putea găsi la standurile din expoziția de servicii și produse condimente, sosuri, ceaiuri și alte ingrediente pentru gătit delicioasele preparate asiatice și acasă, alături de manga, cărți, haine, decorațiuni, bijuterii și cosmetice.
Ediția a noua a Asia Fest aduce din nou filme asiatice iar spectatorii vor putea urmări atât animația japoneză Belle (r. Mamoru Hosoda), primul anime distribuit în cinematografele din România dar și animația producție chinezească White Snake (r. Amp Wong, Ji Zhao) și comedia fantastică indiană Phillauri (r. Anshai Lal).
Asia Fest este un dialog multicultural care celebrează cultura Asiei, aducând în București, deseori în premieră, atât tradițiile cât și contemporanul din locuri pline de mister și inspirație.
Programul complet în curând pe www.asiafest.eu și pe pagina de Facebook Asia Fest.
Parteneri: Asahi Beer, Japanos.
Parteneri culturali: Ambasada Republicii Coreea la București, Ambasada Republicii Populare Chineze la București, Ambasada Indiei la București, Bad Unicorn, Casa Româno-Chineză, Centrul de Studii Româno-Japoneze "Angela Hondru", Centrul de Studii Româno-Coreene, Asociația Haramitchi RO, Tenshin, Asociația Culturală Sarang Hanguk, Asociația Culturală Nan Kibun, Discover Korea, Centrul Cultural European Româno-Panarab, Indra Dance Academy, Institutul de Artă Euroasiatic, Shanghai Wushu, Institutul Confucius, Centrul Cultural Yunus Emre, Sweets Kendama, Festivalul de Film Japonez IZANAGI.
Parteneri media: Magic FM, Blitz TV, AGERPRES, IQads, Spotmedia, B365.ro, bucataras.ro, gustos.ro, culinar.ro, retete-culinare.ro, Restocracy, Click!, Click! pentru femei, Kudika, Garbo, Prwave, Catchy, Hayat, acasă.ro, goingout.ro, bucharest-guide.ro, probucuresti.ro, bucuresteni.ro, Fashion8, Munteanu, SMARK.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri