I.F.: Pe Dani il cunosteam din televiziune, e un star al magiei mondiale de acelasi nivel cu David Coperfield, dar cu particularitatea dorintei de a teatraliza magia, de a crea un nou curent. Ne-am reintalnit in momentul oportun, iar el a avut convingerea ca eu sunt artistul care va duce spectacolul lui in directia potrivita si astfel am fost fascinat sa abordez ca regizor aceast nou miraj, universul marilor iluzii. Univers care imi era deja familiar, pentru ca am facut deseori parte din jurii de concursuri si festivaluri de magie.
Ce v-a atras in domeniul iluzionismului si al magiei?
I. F.: Arta mimului, a marionetei, teatrul de masca, teatrul in general, asa cum ar trebui el sa fie, sunt domenii foarte plastice, unde stilizarea miscarii si crearea de imagini puternice sunt esentiale. Aici are loc primul punct comun cu magia. Si daca, de exemplu, arta mimului e sa transforme invizibilul in vizibil, arta iluzionistului e sa creeze efecte optice impresionante cu ajutorul elementelor concrete, vizibile. E arta incredibilului, a luptei impotriva evidentei : „Ma vezi? Nu ma mai vezi, am disparut! Am aparut in alta parte, chiar in sala, pe scaunul de linga tine, drag spectateur! Te-am surprins?”.
Magia si iluzionismul sunt artele invingerii fortelor naturale, ale gravitatiei, arta stapanirii elementelor (apa, focul, miscarea aerului). Pentru a creea cu succes aceste iluzii, forta imaginii si forta gestului magicianului sunt interdependente si in egala masura responsabile de reusita spectacolului. Ca artist, in aceasta colaborare cu Dani Lary, care-mi ofera entuziasmul, determinarea si stiinta lui, instalatiile fenomenale merg din ce in ce mai aproape de esenta spectacolului total, asa cum poate Antonin Artaud l-ar fi vazut. Un spectacol in care actorul se implica total, risca, isi risca chiar viata, ceea ce e cazul, la propriu vorbind, in mai multe situatii din spectacolul nostru. Suntem 30 de oameni imbarcati ca pe o naveta spatiala inainte de lansare, nimeni nu are dreptul timp de 2 ore la nici cea mai mica erore in gest, nici in scena, nici in culise. Scena devine o instalatie uriasa, o masinarie in care cea mai mica greseala ne poate fi fatala.
Show-ul de la Bucuresti este primul pe care il puneti in scena alaturi de Dani?
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară
Investiție în viitor: EduAct amenajează curți de școală și grădinițe în mediul rural
Prof. Dr. Ruxandra Sinescu lansează programul RenYOU Aesthetics: consultații gratuite pentru proceduri chirurgicale non-estetice