Dupa 10 ani de filmari intensive la serialul TV de succes 24 (2001-2010), produs pentru canalul american de televiziune Fox, in care interpretase rolul lui Jack Bauer, un agent federal non-conformist in lupta impotriva terorismului, Kiefer Sutherland primea propunerea de a lucra la un film art house in regia lui Lars von Trier cu o bucurie neretinuta. Trier a fost cu siguranta catalizatorul care a facut ca eu sa vreau sa lucrez la MELANCHOLIA, spunea Sutherland. Am purtat o discutie scurta inainte sa primesc scenariul si am spus imediat ca as face orice -chiar si catering - doar sa iau parte la proiect.
Melancholia, un film pictural fascinant
Sutherland a facut in Melancholia ceva mai mult decat catering. Actorul canadian interpreteaza rolul lui John, sotul ultra-rational al lui Claire si cumnatul lui Justine, protagonista filmului despre cea mai frumoasa catastrofa planetara din ultimii ani ai cinematografiei internationale.
E greu de spus daca personajul interpretat de Kiefer in film este negativ sau pozitiv. In orice caz, e pe rand detestabil pare genul care isi numara zerourile din cifra averii sale in fiecare seara inainte de culcare - fermecator, atunci cand, in ciuda aparentelor, dovedeste ca cea mai mare grija pe care o are este ca Justine, cumnata sa, sa fie fericita in ziua nuntii ei, pentru ca in final sa apara oarecum demn de mila atunci cand renunta la orice urma de curaj in fata dezastrului iminent.
Despre cum a ajuns Kiefer Sutherland la acest amestec actoricesc cat se poate de inspirat... nici el nu stie prea bine.
In niciun moment al filmarii nu stiam exact ce se intampla, spune extrem de incantat actorul canadian intr-un interviu, amintindu-si despre modul neconventional in care Lars von Trier lucra cu actorii, fara a le da sansa sa repete o secventa inainte de a o filma sau omitand sa ii puna la curent cu intentiile sale. In sensul acesta, Sutherland isi aminteste cu placere prima secventa pe care a filmat-o la Melancholia. Inainte de a porni camera, Trier i-a asezat pe el si pe Charlotte Gainsbourg (Claire) in fata unei usi si le-a spus: "Vreau sa intrati pur si simplu in camera asta si sa construiti scena acolo.
Am apucat doar sa ii spun lui Charlotte sa intre pe partea stanga, pentru ca eu voi intra pe partea dreapta", povesteste Sutherland. "Urma sa ne intalnim in mijloc si sa ne jucam scena acolo. Era singurul lucru pe care il stiam cu siguranta".
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară
Investiție în viitor: EduAct amenajează curți de școală și grădinițe în mediul rural