IN ACEST ARTICOL:
Trebuie sa incepem sa-i "antrenam" pe cei mici in acest joc al fanteziei. Vei fi surprins(a) sa afli cat de trasnite, originale si mature pot fi raspunsurile copilului tau!

Invatand copilul, de mic, sa fie creativ, il vei ajuta sa-si transforme mintea intr-o adevarata „sala de petreceri a ideilor”, unde acestea nu vor mai trece ca printr-un coridor, ci vor intra si vor gasi acolo alte si alte idei, brate, care le vor imbia la dans si „voie buna” (a ideilor, fireste), il vei invata sa gandeasca altfel, sa fie cat mai flexibil, sa se adapteze cat mai usor la cerintele vietii, sa gaseasca solutii care mai de care mai „trasnite”, care-i vor asigura integrarea intr-o lume in perpetua miscare si schimbare.

Cum sa ii incurajezi pe cei mici in a-si dezvolta creativitatea

Foto: Uber Images / Shutterstock.com

Si daca evidenta este evidenta, trebuie sa incepem sa-i „antrenam” pe cei mici in acest joc al fanteziei. Altfel spus, te invit sa filosofezi impreuna cu piticul tau de 4-5 ani. Vei fi surprins sa afli cat de trasnita pot fi raspunsurile lui, cat de originale si mature pot fi acestea! Da, copiii spun lucruri trasnite, insa, pe langa partea amuzanta, vei descoperi originalitatea modului de gandire alimentata de curiozitate si imaginatie. Cum si filosofia presupune mult exercitiu, acelasi lucru vi-l propun si eu.

Inca inainte de a verbaliza si tot timpul dupa aceea, te rog sa-i incurajezi orice incercare de a face ceva nou (sub supravegherea adultului, bineinteles, dar nu-i frange aripile), iar incepand din momentul in care verbalizeaza si poate lua un creion/pix in manuta, incurajeaza-i orice tip de creatie.

De exemplu, dimineata, la micul dejun, dupa ce musca de fiecare data din felia de paine, joaca-te de-a „ce-a mai ramas?”, incurajeaza copilul sa spuna cu ce crede el ca se aseamana bucata care a mai ramas. Spune si tu parerea ta.

De asemenea, in plimbarile voastre zilnice, puteti admira norii si puteti spune fiecare dintre voi cu ce credeti ca seamana ei, le puteti da un nume si chiar puteti crea o poveste.

Puteti realiza activitatea „desene fara sfarsit”. Cum faceti asta? Pe o foaie de hartie, incepe tu prin a „mazgali” ceva cu creionul, copilul trebuind sa completeze ceea ce ai facut tu, apoi tu completezi ce a desenat el si tot asa. Cand decideti amandoi sa va opriti, puteti sa spuneti fiecare ce vede in acel desen si sa-i dati un nume. Poti pune intrebari „magice” („Daca ar fi sa ai in camera ta o usa secreta, unde ar duce ea?”, „Ce ai gasi acolo?” etc) sau poti citi o poveste si poti pune intrebari haioase pe marginea acesteia.

Si pentru ca suntem in lumea copilariei, fie ca suntem mici sau mari, cui nu-i plac povestile? In masina, la plimbare in parc sau acasa, pe canapea sau pe covor, puteti construi povesti „A fost odata ca niciodata, ca de n-ar fi nu s-ar povesti. Intr-un regat fermecat traia un rege pe nume....” Fiecare dintre voi, cei prezenti, va trebui sa completati povestea, spunand cate o propozitie. Puteti scrie sau inregistra povestea, pentru a o putea modifica ulterior sau sa va amuzati de ceea ce-a iesit.


Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri