-de a fi prezent nevoilor si dorintelor sale;
-de a le identifica;
-de a-si mobiliza energia pentru a gasi un raspuns;
-de a face alegeri in functie de valorile sale, de experienta sa trecuta si de circumstantele de moment;
-de a fi constient (awareness) de resursele sale;
-de a fi prezent fata de sine si fata de celalalt;
-de a-si asuma responsabilitatea sentimentelor si comportamentelor sale;
-de a face fata unei situatii si de a raspunde;
-de a fi pe picioarele sale;
-de a conta mai mult pe sine decat pe ceilalti;
-de a gasi solutii la problemele intalnite;
-de a invata din experienta;
-de a crea obiective realiste care sa raspunda nevoilor fundamentale;
-de a crea proiecte adecvate, de a le selecta pe cele mai eficiente;
-de a le urmari pana la obtinerea rezultatului;
-de a depasi obstacolele;
-de a-si transforma greselile in oportunitati de a invata;
-de a-si identifica la timp credintele si iluziile in profitul experientei reale;
-de a face doliul asteptarilor imposibile, chiar daca ele sunt legitime;
-de a spune ‘nu’ fara agresivitate si cu respect;
-de a primi un ‘nu’ fara frica, furie sau culpabilitate;
-de a-si face revolutia pasnic, fara revolta;
- de a-si formula resentimentele fara ura;
-de a cere fara a fi exigent;
-de a-si afirma si revendica drepturile;
-de a oferi fara a impune sau forta;
-de a accepta si de a respecta legea majoritatii;
-de a-l asculta pe celalalt si de a fi capabil sa se indoiasca de sine;
-de a fi mai mult subiect (Ce vreau ?) decat obiect (Ce vrea celalalt de la mine?),
-de a fi constient de limitele sale.
Autor: dr. André Moreau
Sursa: psiholife.ro
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară