Se imparte activitatea intr-o inlantuire de actiuni: deschide apa, uda mainile, ia sapunul, freaca mainile cu sapun, pune sapunul la loc, freaca mainile, clateste mainile, inchide robinetul, ia prosopul, sterge mainile, pune prosopul la loc.
La inceput copilul va fi ajutat sa realizeze aceste miscari, ulterior i se va oferi oportunitatea sa faca prima sau ultima actiune si va fi recompensat. Cresterea numarului de actiuni realizate independent va creste pe masura ce copilul intelege ce are de facut.
Si in cazul copiilor cu autism dobandirea independentei este strans legata de stima de sine. Copilul se bucura atunci cand reuseste sa se descurce independent, iar increderea lui in fortele proprii este mult mai mare. Un copil care are incredere in el este un copil care nu se va da niciodata batut, care va lupta si va face tot ce tine de el pentru a reusi. Cea mai mare recompensa fiind cea a succesului personal.
* Informatii by Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism (AITA)
Foto homepage: rogelson /Shutterstock
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară
Investiție în viitor: EduAct amenajează curți de școală și grădinițe în mediul rural
Prof. Dr. Ruxandra Sinescu lansează programul RenYOU Aesthetics: consultații gratuite pentru proceduri chirurgicale non-estetice