- Nu mai putin de 96% cred ca prezervativul este eficient; 91% cred ca pilula contraceptiva este eficace. Si totusi, 35% dintre respondenti cred ca metoda “coitului intrerupt” este si ea eficienta, cand de fapt este una dintre cele mai riscante.
- In viata de zi cu zi, dintre cei cu activitate sexuala, 79% folosesc prezervativul, 40% - pilula contraceptiva si mai mult de unul din sapte (16%) foloseste metoda retragerii.
Tinerii europeni intervievati nu discuta cu partenerii lor inainte de primul contact sexual – desi au incredere in ei ca sursa de informatii legate de contraceptie – pentru ca sunt prea stanjeniti sau presupun ca partenerii s-au ocupat deja de acest aspect.
- 28% nu au vorbit cu primul lor partener sexual despre contraceptie, inainte de a avea raporturi sexuale pentru prima oara si acest procent creste la 35% cand vine vorba de partenerul/partenera curent(a). Si totusi, partenerul ocupa locul trei intr-un top al surselor de informare legate de contraceptie si primul loc in topul persoanelor cu care tinerii se simt cel mai confortabil sa discute despre acest subiect.
- 16% au declarat ca sunt prea “stanjeniti” si alti 16% au presupus ca partenerii se ocupasera de contraceptie. Acestea au fost principalele motive citate de respondenti pentru lipsa unei discutii despre contraceptie cu partenerii.
In timp ce tinerii europeni declara ca sunt bine informati despre contraceptie, spre deosebire de alte regiuni (Asia - Pacific, America Latina), multi risca avand contacte sexuale neprotejate.
- 55% dintre respondenti spun ca sunt bine informati legat de contraceptie
- Si totusi, o treime (33%) au avut contacte sexuale fara sa foloseasca metode contraceptive
- “Nu am avut nimic disponibil in acel moment” este principala explicatie data de tinerii europeni pentru neutilizarea contraceptiei
Tinerii din Europa cunosc pe cineva apropiat sau au o ruda care a avut o sarcina nedorita in ultimii ani: 31% dintre respondentii europeni stiu pe cineva in cercul lor de prieteni apropiati, care a avut o sarcina nedorita. Procentul e mai mare la femei fata de barbati– 39% versus 23%.
Sursa
Bayer Schering Pharma. Data on file. Talking Sex and Contraception Survey. TNS Healthcare. July 2009
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri