Pentru copiii cu vârsta între 6-10 ani, Georgiana Spătaru recomandă jocurile din cutie, cele care se fac împreună, dar și jocurile de strategie și bună organizare, gen Origami sau puzzle, iar pentru cei mai mari, între 11-14 ani, e după preferințe, dar cu evitarea jocurilor pe calculator/TV pentru o perioadă mai mare de 2 ore/zi.
Timpul de învățare este necesar atât pentru a evita lenea, dar și pentru a calibra nivelul de autoritate dintre părinte și copil. Totodată, cu cât acest timp este mai bine implementat în rutina copilului, cu atât perioada de revenire la școală va fi mai ușoară! Pentru părinții cu copii între 3-5 ani, specialistul le propune să îi spună celui mic lucruri noi, pe care le va reține peste ani, ca fiind învățate împreună.
„Lecțiile” despre bani, orașul natal, cuvinte noi sau inițierea unor responsabilități în casă sunt perfecte pentru un astfel de start! Recomandările de activități pentru cei între 6-10 ani sunt noile responsabilități în casă iar pentru cei între 11-14 ani, deși e vacanță, sunt cele folositoare în activitatea școlară. Asta pentru că o pauză prea lungă la această vârstă poate declanșa un vid de motivație și dificultatea de efort susținut pentru noi achiziții cognitive.
Timpul pentru cunoaștere este de fapt cadoul primit de părinți în perioada pandemiei, când mulți dintre ei au observat situații noi la copiii lor, pe care acum le pot dezvolta împreună. Acest timp ajută la cunoașterea reacțiilor, a gândurilor și a dorințelor copiilor. Specialistul crede că pentru cei mici, între 3-5 ani, acest timp e unul bun să-i fie insuflate de către părinți povești simple despre familia sa, cei între 6-10 ani e bine să înceapă să cunoască arborele familiei sau să afle povești din copilăria sa și din cea a părinților, iar pentru cei mai mari, între 11-14 ani, e un moment în care se pot juca jocuri de familie. Cele în care părinții să poată povesti despre copilăria lor, dar și să afle povești de la copii despre situațiile lor de viață sunt perfecte în acest caz.
* Georgiana Spătaru este facilitator de Exerciții de Fericire, concentrându-și atenția în ultimii ani pe zona de formare personală și coaching unei nișe deosebite: căutarea fericirii. Astfel, Georgiana a creat mai multe programe de dezvoltare emoțională și spirituală, printre care cursurile C.R.E.S.C. (Curs de Relaționare Emoțională și Spirituală pentru Copii) și a inglobat crezul ei în conceptul Exercitii de Fericire.
Foto fr si main: By goodluz /Shutterstock
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară