Nu puţine sunt femeile care întâmpină reale dificultăţi în obţinerea unui echilibru între viaţa personală şi cea profesională. Căsătoria este o uniune frumoasă care aduce doi oameni împreună în dragoste și angajament. Cu toate acestea, aduce și schimbări în viața de zi cu zi, inclusiv în modul în care gestionezi cele două părţi importante ale vieţii tale: familia şi cariera.
Echilibrul dintre viața profesională și cea privată este esențial pentru a duce o viață sănătoasă și împlinită. Poate fi o provocare să menții acel echilibru atunci când ești proaspăt căsătorită şi eşti în curs de adaptare la noua ta viaţă. De aceea, ne-am gândit să te ajutăm cu câteva sfaturi şi strategii care să îți faciliteze tranziția în această perioadă:
1.Discută deschis cu soţul tău
Comunicarea este cheia oricărei relații de succes şi ştii asta deja. Când vine vorba de echilibrul dintre viața profesională și cea privată, este esențial să discuţi cu soţul tău despre programul de lucru, priorităţi şi angajamente. În funcţie de programul de lucru al fiecăruia, trebuie să vă planificaţi şi timpul liber petrecut împreună. Este important să prioritizați și să echilibrați atât viața profesională, cât și cea personală pentru a menține o armonie în căsnicia voastră. Aşa cum aţi făcut atunci când v-aţi decis asupra modelului de verighete pe care le veţi purta toată viaţa, trebuie să discutaţi şi acum toate detaliile, până veţi ajunge la un numitor comun.
2.Stabileşte limite şi îngrijeşte-te corespunzător
Nu prea mai există, în ziua de azi, un job în care să nu simţi că ești solicitată mai mult decât ţi-ai dori. Dacă deţii şi o funcţie de conducere, atunci, cu siguranţă, că lucrurile sunt ceva mai complicate. De aceea, crearea unor limite sănătoase în ambele aspecte ale vieţii tale este esenţială. Mai exact, înseamnă să stabileşti limite pentru programul de lucru (în cazul în care se întâmplă frecvent să depăşeşti orele de lucru), să iei pauză atunci când simţi că este necesar şi să-şi asculţi, cu atenție, organismul.
Când ești într-o relaţie serioasă, este ușor să fii prins de nevoile partenerului tău și să uiți de ale tale. Cu toate acestea, este esenţial să-ţi prioritizezi nevoile și să-ţi menajezi sănătatea. Când ai grijă de tine, ești mai bine pregătită pentru a face față cerințelor vieții profesionale și personale.
3.Încearcă să găseşti flexibilitate în programul tău de muncă
Găsirea flexibilității în programul tău de muncă este importantă pentru a menține un echilibru între job și viața de proaspăt căsătoriți. Odată cu pandemia din anii trecuţi au apărut numeroase schimbări în stilul de lucru din majoritatea companiilor. Multe dintre acestea oferă programe flexibile de lucru: fie munca în regim hibrid, fie full remote ori schimbarea intervalului orar pentru ca angajaţii să aibă mai mult timp pentru viaţa personală.
O idee bună ar fi să discuţi direct cu managerul tău despre nevoile tale. Dacă locuieşti departe, poţi vorbi despre posibilitatea de a lucra de acasă două zile pe săptămână. Astfel, nu numai că vei scuti bani, dar vei avea şi mai multă energie. Găsirea flexibilității în programul de la job poate ajuta la reducerea stresului și la creșterea productivității, facilitând menținerea unui echilibru sănătos între muncă și viaţa de acasă.
Cu toţii ne dorim o viaţă lungă şi împlinită şi, pentru a o putea obţine, este necesar să facem din asta o prioritate. Nu uita că o căsnicie este un parteneriat şi, odată ce amândoi vă îndreptaţi către acelaşi scop, echilibrul dintre viaţa personală şi cea profesională nu va întârzia să apară.
Sursa foto: Shutterstock
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară