- Anii '60 - Femei foarte slabe si cu o figura androgina
Actrita britanica Twiggy ar putea reprezenta idealul de frumusete din acea perioada. Era inceputul ideii de frumusete androgina:
- era considerata frumusetea femeilor inalte, slabe si fara forme; pentru prima data in istorie era promovata dorinta de a fi foarte-foarte slaba.
Foto: Wikimedia
- Anii '70 - Femeile au vrut sa fie din ce in ce mai slabe...
Femeile isi doreau sa fie si sa se simta sexy, iar acest lucru insemna sa fie foarte slabe; purtau pantaloni evazati cu talie inalta si parul lung.
Sursa foto: Wikipedia
- Anii '80 - Femeia Groove
Sunt anii Madonnei! Sa fii slaba era super, dar daca erai foarte slaba si aveai un corp tonic de dansatoare, dar si o atitudine tupeista, era idealul.
Luand modelul Madonnei si al lui Jane Fonda, femeile si-au dorit sa fie slabe, tonice si curajoase.
Exercitii de fitness din anii '80, inspirate de stilul lui Jane Fonda:
Madonna Style:
Sursa foto: i.imgur.com
- Anii '90 - Eroina chic
"Eroina chic" era termenul folosit pentru toate femeile slabe foto-model. Kate Moss era o astfel de eroina chic
Moda influenteaza foarte mult corpurile femeilor; ele trebuie, conform standardelor din acea perioada sa fie slabe, cu picioarele lungi si sani "vioi". Kate Moss reprezenta idealul de frumusete feminina si era considerata a fi cea mai sexy femeie din lume.
"Nimic nu are gust mai bun decat sa fii skinny (n.r. foarte slaba)", este un citat celebru al lui Kate Moss.
Foto: Shutterstock.com; Kate Moss
- Anii 2000 - 2014 - Cu forme si cu atitudine!
Mesajul general pe care il promoveaza mass-media se refera atat la idealul de frumusete skinny, dar si idealul de frumusete al femeilor cu forme, asa cum este cantareata americana Beyonce.
Foto: Shutterstock.com; Beyonce
Chiar daca personaje publice ca Beyonce promoveaza un ideal de frumusete curvy, femeile se afla inca sub tirania dietelor, sub influenta unor imagini de genul acesta:
Foto: Shutterstock.com; corp, femeie
- Daca avem insa o perspectiva de ansamblu cu privire la modul cum, sub impactul industriilor media patriarhale, idealul de frumusete feminina s-a transformat in fiecare deceniu, ne putem elibera de tirania "corpului perfect", admitand ca suntem diverse si ca fiecare corp are frumusetea sa!
Iti recomandam si:
10 lectii despre CORP si FRUMUSETE pe care le-am invatat in ultimii 3 ani!
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri