La fel ca si economia globala, moda a inregistrat in acest sezon mutatii fara precedent. Pentru ceea ce ieri era valabil si clar, astazi cautam noi explicatii si reguli de functionare. Ca o Pythia moderna, Moda, cel mai sensibil barometru al umanitatii, a lansat in sezoanele trecute cateva semnale de alarma despre ceea ce se va intampla.
La nivelul tendintelor exista o confuzie generata atat de infinitele surse de inspiratie cat si de ritmul artificial impus (majoritatea designerilor trebuiau sa gandeasca si sa produca 6 colectii pe an). Moda devenise Babilonul modern in care singura regula care se mai aplica era “mai mult, mai repede, mai scump.” Se simtea nevoia unei schimbari, in primul rand de mentalitate, iar turbulentele economice au fortat Moda sa isi regandeasca planurile de viitor, pornind de la aparent simpla intrebare “ce ii mai poate determina pe oameni sa cumpere?” cele doua variante de raspuns reflecta exact noile directii ale modei in acest sezon.
Varianta “soft” -
o temperare evidenta a colectiilor, o simplificare si o abordare mult mai pragmatica a acestora fata de sezoanele trecute. Notele baroce si liniile avangardiste, tinutele vestimentare ce pareau destinate mai degraba unui ipotetic spectacol, au fost inlocuite de colectii care sa nu genereze respingere din partea potentialilor cumparatori. Cel mai bun exemplu - Alber Elbaz, designerul Lanvin, una dintre cele mai de succes si respectate marci de moda a ultimilor ani. El a decis sa pastreze ceea ce l-a impus in lumea modei: o noua abordare a ideii de chic declinata in tinute extrem de feminine. De data aceasta Elbaz isi tempereaza vizibil apetitul pentru volumele exagerate.Varianta “creativitate maxima” - infuzie de idei si tehnici surprinzatoare de executie care transforma fiecare piesa vestimentara intr-o demonstratie de virtuozitate, adevarate opere de arta in fata carora cu greu poti sa rezisti sa nu le cumperi. Alexander McQueen crede ca aceasta este varianta corecta de a (mai) vinde moda. Pentru noua colectie el isi continua experimentele creative, regandind intr-o nota hi-tech imprimeurile, inventand tipare pentru a obtine cele mai creative tinute ale sezonului de primavara-vara.
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate