Care este profesia dvs. și cum ați ajuns să aduceți pe piața din România un astfel de produs? Ce anume v-a inspirat? Cum ați pornit acest business în industria frumuseții?
Sunt farmacistă, am absolvit în 2016 Facultatea de Farmacie din Timișoara, Universitatea Victor Babeș. M-am înscris de mai bine de un an la Facultatea de Cosmetică Medicală și Tehnologia Produsului Cosmetic tocmai pentru a învăța mult mai mult. Pasiunea mea pentru farmacie există de când eram mică, pentru că eu am crescut în farmacie. Mama mea deține o farmacie de peste 30 de ani în Arad, cu laborator propriu de preparare. Era pentru mine un fel de a doua casă. Am stat lângă mama până când am preluat eu această muncă, după ce m-am pregatit ca profesionist.
Am fost inspirată de tot ce am trăit și trăiesc zi de zi ca farmacist. Am stat în laboratorul farmaciei ani de zile și încă sunt acolo. Apoi am văzut pe piața românească multe produse lansate de vedete și am zis că este momentul oportun să lansez și eu un produs din laboratorul farmaciei mele. Practic, asta e viața mea și pot spune că este de-a dreptul natural să creez un produs cosmetic. Am foarte multe idei, pentru zeci de produse, însă prefer să le iau minuțios, iar dacă ati vedea cum se prepară produsele în laboratorul unei farmacii sigur ați înțelege ce înseamnă cu adevărat minuțios.
De unde denumirea acestui produs - Hyalo Boost Caviderm- Mara Blu și care sunt proprietățile sale, de ce ar trebui să existe în trusoul nostru de înfrumusețare?
Mara vine chiar de la numele meu de fată, cum se spune, și mi-am dorit să fie prezent în denumirea mărcii. Mara m-am format ca farmacist, ca profesionist. Mara e numele mamei mele, cea de la care am învățat și mai multe detalii despre munca unui farmacist. Blu transmite pur și simplu idea de hidratare. Denumirea serului exprimă exact ceea ce cred că transmite acest ser- formula acidului hialuronic e prezentă și pe cutie, Caviderm vine de legatura dintre caviar și derm.
Hidratarea este mai intensă pentru că acidul hialuronic e prezent în două dimensiuni moleculare.
Cred că oricarei femei îi face plăcere să folosească un produs cu proprietăți de hidratare intense, dar și cu un aport senzorial.
Care sunt ingredientele de top ale acestui produs și ce aduc ele nou în formula pe care ați creat-o?
La capitolul ingrediente am decis să fiu foarte transparentă cu toți cei ce vor cumpăra produsele și am declarat pe site concentrațiile ingredientelor importante. Cred că este și mai important ca toți cei ce cumpără produse cosmetice în general să știe că atunci când anumite ingrediente sunt la începutul listei INCI, acest lucru înseamnă că au o concentrație relevantă. Legislația din România încă permite să afișezi pe etichetă că ai un produs cu acel ingredient X ce sună bine, chiar dacă el este într-o concentrație foarte mică. Pe lista de ingrediente, după apă, există uleiul de zmeură și apoi caviarul. Caviarul este acel produs din sturion, ca atare din acest motiv am inclus la final de listă un parfum de tip cosmetic, cu potențial minim alergen, pentru a contracara mirosul natural de caviar ce nu este tocmai plăcut.
Serul mai include ulei de zmeură, un complex de peptide și acid hyaluronic. Totul este descris detaliat pe site, adică aici. Cu ocazia aceasta îi invit și pe cititorii Garbo.ro să intre la noi pe site si pe profilele de Facebook și Instagram Mara Blu Skincare, să comunicăm, eventual să ne lase întrebări.
De când este pe piață și care este feedback-ul celor care au folosit deja Hyalo Boost Caviderm?
Hyalo Boost a fost lansat în acest an, adică pe 24 martie 2022. Așadar, nu avem nici măcar un an. Feedback-ul a fost bun încă de la început, chiar foarte bun. Am cliente care deja îl cumpără a doua oară. Am cliente care sunt makeup artiști și care îl folosesc la pregătirea tenului clientelor. Firește că există și persoane care, fără să încerce produsul, l-au caracterizat ca fiind poate prea scump pentru un produs românesc. Fiind farmacistă de atâția ani, știu bine că în cazul tuturor produselor cosmetice pe care clientele, dar și clienții, le cumpără, există oameni multumiți și nemulțumiți. Recent, am scos din producție al doilea lot, ca atare faptele vorbesc de la sine. Dar sunt mereu cu o atitudine realistă și în fața clienților, dar și a colaboratorilor.
Cum puteți descrie această afacere în câteva cuvinte și aș mai dori să știu ce împlinire v-a adus până acum acest business. Care au fost cele mai mari provocări sau poate piedici pe care le-ați întâmpinat atunci când ați făcut primii pași?
Pentru mine, îți spun direct: este un vis împlinit. După atâtea ore, probabil sute sau mii - nu mai știu - de stat în laborator cu mama și apoi singură, astăzi îmi văd produsul meu creat în număr mai mare și cu adresabilitate nu doar arădenilor ce intră în farmacia mea, ci tuturor româncelor și nu numai. Muncesc cu pași mici, perseverentă, nu m-am grăbit deloc cu formularea, de aceea am început doar cu un produs. Investesc resurse în tot ce fac și până nu sunt 200% sigură, nu decid. Ma gândesc și la ingrediente, dar și la preț. Un ser ce conține caviar, peptide și acid hialuronic nu are cum să fie ceva cu preț foarte accesibil. Mă refer undeva la zona psihologică de 80-100 de lei. Nu am cum! Totodată recunosc, sincer, că mă adresez unor consumatori ușor avizați și care înțeleg cât de scump este un ingredient precum caviarul sau peptidele. Apoi, alegerea ambalajului a fost altă provocare! Aș fi ales ceva poate și mai avansat, însă prețul ar fi fost și mai mare. Încerc să țin echilibrul între produsul în sine, proprietăți și principalele mele cliente care sunt în România și care au un anume nivel de venit. Eu am contact cu oamenii în farmacia mea zi de zi. Le știu dorințele, așteptările, dar și posibilitățile financiare. Provocările sunt zi de zi: comenzi, apoi să răspund celor ce ne lasă mesaje, să mă asigur că toate detaliile de producție sunt ok, să vorbesc cu echipa mea. De asemenea, să nu uităm că sunt femeie și mamă. Cred că multe femei antreprenor din România înțeleg și mai bine cea ce spun.
Simțiți competiția pe piața din România? Cum ați dori să vă dezvoltați această afacere pe viitor? Vor exista și alte produse în palmares?
As fi nerealistă să spun că nu simt competiția. Ea este acolo dinainte de 24 martie. Înainte, în farmacie, când era mama în plină activitate la început, erau câteva cosmetice pe raft. Acum sunt atât de multe mărci și produse, încât eu însămi nu le mai știu numele și numărul. Produse noi sub marca Mara Blu da, vor mai fi, dar prefer aceeași metodă a pașilor mici și siguri. Momentan eu investesc permanent în educația mea, în studiul ingredientelor, în găsirea de ambalaje. Sunt ore și ore de muncă.
Există o echipă cu care vă puteți lăuda?
Pentru a putea face toate aceste lucruri este nevoie de o echipă, de colaboratori, nu am cum fizic să fac totul singură. Există oamenii de la laborator, cu care lucrez extraordinar de bine și cu care mereu mă consult pentru a lua decizia corectă. Apoi, am colaboratori pe partea de online, Ads, Social Media, sunt multe detalii ce e bine să le facă cei ce se pricep. Chiar mă bucur că am o echipă pe care mă pot baza și le mulțumesc. Însă deciziile importante le iau eu. Dar altfel, iau o decizie când am în jur oameni care îmi prezintă toate variantele. Îmi place să întreb, să fiu curioasă, să mă asigur de fiecare detaliu. Dar, sunt foarte responsabilă pentru tot ce este semnat Mara Blu.
Doresc să adaug doar ca nu sunt aproape deloc obișnuită cu a da interviuri, cu a fi o voce publică. Vreau să îți mulțumesc pentru interviu și să mulțumesc încă o dată clientelor ce deja folosesc Mara Blu, iar celor ce încă nu au încercat produsul le adresez invitația să treacă prin Arad să încerce produsul, să caute pe Facebook. sau pe Instagram lista de alte magazine unde suntem fizic. Celor ce nu au cum să ajungă fizic, îi aștept pe site. Vom răspunde la orice întrebare pe Social Media- spun noi pentru că suntem deja o echipă! Nu în ultimul rand, incurajez pe adevaratii profesionisti din zona de farmacie sa aiba curaj sa isi vada visul implinit. Multumesc!
Bianca Duma
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri