IN ACEST ARTICOL:
A strabatut toate etapele frumusetii, pornind de la o copilarie baietoasa, in care a fost complet lipsita de preocupari pentru infatisare. A ajuns apoi in epoca de splendoare si delicatete a anilor in care, balerina consacrata fiind, a urcat pe scenele lumii etalandu-si gratia, parul rosu, zborul navalnic. Si a ajuns astazi, la 49 de ani, in era iubirii sale implinite si a incontestabilei sale consacrari ca regizor, la o imagine puternica, remarcabila, speciala, unica. Beatrice Rancea este femeia care, fara sa-si fi propus asta vreodata, n-a semanat cu cei din jur...

Si asta te marcheaza. Si cand asculti o anumita muzica pe partitura respectiva, si asta te influenteaza. Una e sa asculti tot timpul Wagner (ca atunci cand am lucrat „Olandezul zburator“, si-mi puneam muzica de cand ma trezeam, de la micul dejun, de-mi ziceau toti: lasa-ne in pace, ca nu putem manca pe Wagner!) si altceva daca asculti Mozart.

Te pregatesti altfel, te motiveaza in alt fel, lucrul asta lucreaza in tine si e imposibil sa nu se vada pe fata ta ca, de exemplu, altfel te simti cand pregatesti Mama Aase din Peer Gynt si altfel cand pregatesti Esmeralda sau Carmen. Am avut un alt rol extraordinar, in „Gura lumii“, in care interpretam o femeie complexata, foarte rea. „Gura lumii“ insemnau de fapt opt ciori, noi eram dansatoare imbracate in ciori, si eram relele satului. Era foarte frumos conceput spectacolul. Cea imbracata in alb se indragostea, insa barbatul ei pleca si ea ramanea cu noi. Si pana la urma eu eram cea mai rea dintre babe, si toate ajungeam s-o omoram. Nu mai stiu exact, parca Orson Wells spunea ca nu mai vrea sa joace o perioada personaje negative, pentru ca il influenteaza.

R.: Deci dansul si rolurile pe care le-ai avut ti-au format personalitatea...

B.R.: In primul rand dansul mi-a dat o anumita tinuta, o anumita atitudine, un anumit mod de a vedea lucrurile, viata, de a comenta persoanele din jur. Pentru ca se spune ca poti sa cunosti personalitatea
sau problemele unui om si dupa tinuta. SI daca-l vezi din spate cum merge, iti poti da seama ce fel de om este. Un om vesel are o atitudine, un om cu probleme are alta atitudine. Eu inteleg oamenii dupa miscare, dupa cum merg sau danseaza.

R.: Cum ai invatat sa te machiezi, sa te imbraci? Ai un stil aparte...

B.R.: Mie mi-a placut sa ma machiez singura pentru fiecare rol. Eu de vreo treizeci si ceva de ani imi dau
cu un singur parfum, dar, cand dansam, aveam parfumuri pentru fiecare rol. Si tot aspectul exterior mi
l-am gandit pentru personajele pe care le-am interpretat. Ajutam chiar si pictorul de costume, ii spuneam
cam cum vad eu personajul. Bineinteles, acolo unde se putea, in spectacolele nou montate, pentru ca in partiturile clasice fiecare are acelasi costum.

R.: Dar cum ai ajuns la independenta asta privind frumusetea, in ce fel de familie ai crescut? Majoritatea femeilor fac ce fac toate, se iau dupa moda, ajung sa poarte un fel de uniforma.


Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri