România este nevoită să își revizuiască Planul Național Integrat pentru Energie și Schimbări Climatice (PNIESC), Strategia Energetică Națională și să lucreze la o nouă Strategie Națională privind schimbările climatice, inclusiv pentru capacitarea funcționarilor din instituțiile publice. România trebuie să lanseze strategii pentru renunțarea la cărbune și pentru instalarea de capacități noi de energie regenerabilă.
La nivelul UE, sectorul transporturilor este printre cei mai mari contribuitori de emisii -- a generat 27% din emisiile de gaze cu efect de seră din UE, în 2017.
„Votul din Parlamentul European pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu 60% va impacta puternic și sectorul transportului din România, în sensul că statul trebuie să prioritizeze crearea rețelelor de transport public bazate pe energie regenerabilă, să modernizeze urgent infrastructura feroviară existentă, să îmbunătățească și să extindă rapid infrastructura pentru biciclete și pietoni, să încurajeze extinderea serviciilor de micro-mobilitate. Este urgent ca orașele din România să implementeze restricții rutiere precum zone cu emisii reduse sau zone închise traficului rutier. De asemenea, România trebuie să legifereze accelerarea procesului de renunțare la mașinile diesel și pe benzină și să susțină construcția stațiilor de încărcare pentru vehicule electrice”, spune Alin Tănase, coordonator campanii Greenpeace în domeniile Transportului și Calității aerului.
Nu doar că România nu are planuri eficiente pentru reducerea emisiilor și combaterea schimbărilor climatice, dar modul în care au votat parlamentari români indică faptul că majoritatea încă nu înțeleg pe deplin urgența climatică. Doar 14 europarlamentari români au votat pentru reducerea emisiilor cu 60%, în vreme ce 15 au votat împotrivă, 3 s-au abținut și unul a fost absent.
Între 1 și 2 octombrie, Greenpeace România a organizat un maraton de 33 de ore, prin care activiștii au cerut celor 33 de europarlamentari români să voteze o Lege a Climei care poate menține încălzirea globală în jurul țintei de 1.5 grade. Până la finalul maratonului, peste 3000 de cetățeni au semnat petiția care le cerea europarlamentarilor să voteze ținte ambițioase în cadrul Legii Climei.
„Sistemul actual pur și simplu nu este benefic pentru societate, deoarece continuă să investească în combustibili fosili, în poluare și inegalitate, în detrimentul sănătății publice și al protejării planetei. Această stare de fapt nu mai poate fi o opțiune”, încheie Alin Tănase.
Foto fr si main: By Aleksandar Mijatovic /Shutterstock
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară