Cine a spus ca o infatisare atragatoare si un zambet frumos nu au un cuvant de spus in relatiile interumane s-a inselat amarnic. Conform unui studiu efectuat recent de cercetatorii psihologi din cadrul Universitatii Oxford si Kent s-a dovedit ca barbatii au tendinta de a fi mai generosi fata de femeile pe care le gasesc atractive decat fata de cele mai putin atractive sau fata de persoanele de sex masculin.
Surprinzator sau nu, la polul opus se afla femeile, se arata in acelasi studiu ale carui rezultate au aparut in publicatia telegraph.co.uk. Atunci cand vine vorba de a fi generoase sau de a imprumuta o suma de bani, acestea nu tin cont de aspectul fizic al persoanei pe care o au in fata.
Robin Dunbar, profesor al Institutului de antropologie evolutionara si cognitiva din cadrul Universitatii Oxford si conducatorul principal al studiului, este de parere ca barbatii au tendinta de a folosi actele de generozitate drept mijloace pentru a trezi interesul femeilor fata de care se simt atrasi. “Cumpararea cadourilor cu scopul de a impresiona femeile face parte de multa vreme din ritualul masculin de cucerire a femeilor, insa se pare ca cel care este perceput mai degraba ca un semnal de imperechere este actul daruirii, si nu cadoul in sine”.
In alte studii anterioare, s-a dovedit ca femeile se simt la randul lor mai atrase de barbatii generosi, preferand tipul eroic de barbat pentru relatiile de scurta durata si barbatii generosi pentru relatiile pe termen lung. De asemenea, actele de generozitate pot reprezenta si o maniera prin care barbatii isi dovedesc disponibilitatea de a investi intr-o relatie sau de a creste copii, afirma Robin Dunbar.
Wendy Iredale, cercetator psiholog la catedra de psihologie a Universitatii Kent, a efectuat un mic experiment in timpul caruia 45 de persoane de sex feminin si 45 de persoane de sex masculin au efectuat anumite seturi de jocuri la sfarsitul carora au avut un castig de 24 lire pe persoana. Nefiindu-le comunicat scopul studiului, participantii au fost invitati sa daruiasca semenilor lor o parte din castigurile acumulate.
In fiecare situatie, fiecare participant a fost lasat singur in timp ce daruia banii sau a fost supravegheat de alte persoane de acelasi sex sau de sex opus. Participantilor li s-a cerut totodata sa acorde si un anumit grad de atractivitate persoanelor aflate in aceeasi incapere cu ei. Rezultatele obtinute au aratat ca barbatii au daruit intre 50 si 100% din castigurile lor atunci cand in incapere era prezenta si o femeie si s-au dovedit a fi mult mai generosi atunci cand se stiau priviti de o femeie pe care o considerau atractiva.
Atunci cand erau insotiti de alti barbati sau se aflau singuri in incapere, barbatii au daruit mai putin de 40% din castigurile pe care le-au obtinut. In schimb, persoanele de sex feminin si-au daruit aproximativ 40% din veniturile lor atat femeilor cat si barbatilor, netinand cont de sexul sau de frumusetea fizica a persoanei respective.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri