Iulia: Vestimentatia oamenilor care populeaza acest oras poate sa reprezinte chiar ea, un mesaj despre viata de aici?
Tatiana: Sunt sigura ca alegerile pe care oamenii le fac in ceea ce priveste stilul vestimentar, au stransa legatura cu apartenenta. Se simte peste tot in Romania, o anume particularitate estica si sunt constienta ca ea nu poate disparea de azi pe maine… La fel de sigura sunt de faptul ca apetenta oamenilor (si ma refer aici, la marile mase) pentru haine opulente, sclipitoare, cu logo-uri pe cat de celebre, pe atat de mari si vizibile, este cauzata de perioada de privatiuni pe care Romania a resimtit-o in perioada comunista.
Acum, oamenii doresc sa compenseze printr-un consumerism exagerat, prin dorinta de a-si demonstra potenta financiara si statutul si cum mai bine ar putea sa faca asta, decat prin alegeri stridente. Stilul, pentru multi, este sinonim cu ideea de brand, ceea ce este o mare greseala de perceptie. Am intalnit persoane, tipul new rich, care erau branduite de la agrafa de par, pana la pantofi, insa la ce folos, daca hainele nu se potriveau nici ca proportii, persoanei, nici ele intre ele, nici job-ului , nici firii sale.
Am intalnit insa si foarte, foarte multe persoane care se imbraca remarcabil, dupa care am intors capul, fara jena, care stiu sa poarte hainele cu atitudine si nonsalanta, si nu, hainele pe ei, care au un mare discernamant in alegerile lor si care pot fi adevarate surse de inspiratie. Depinde insa foarte mult si in ce zone ale Bucurestiului circuli!
Si mai cred ca, daca spiritual gregar nu ar cantari atat de mult in constiinta romanului, diversitatea ar fi mult mai mare si mai de impact. Oamenii ar alege mai intelept si mai in concordanta cu sine, tendintele din moda. E bine sa tii cont de moda, dar nu sa o lasi sa te anuleze ca individ. Moda e spectacol, ea e facuta sa ne inspire, dar de aici incolo optiunile ne apartin. O semnatura personala in stilul abordat este esentiala, pentru a nu arata la indigo, fiindca nici de simtit la indigo nu o putem face.
Iulia: Cat este de importanta vestimentatia pentru tine?
Tatiana: Primul contact pe care il stabilim cu ceilalti este prin intermediul imaginii noastre fizice, iar vestimentatia cred ca este foarte relevanta in acest sens, in a vorbi despre tine, in a te lasa “decodat” de catre oameni. Hainele pe care le purtam vorbesc inainte de a incepe sa spunem noi ceva, ele “converseaza” cu toti cei cu care interactionam, in timpul unei zile, iar mai mult, ele poarta amprenta caracterului nostru.
Tind sa cred si sper ca s-a depasit de multa vreme, ideea conform careia, a te preocupa de felul in care arati, denota superficialitate.
Iulia: Un gand frumos pentru cititoarele Garbo.ro sau un alt fel de invitatie de a descoperi Bucurestiul…
Tatiana: Mesajul meu pentru ele este de a invata ce inseamna “joie de vivre”, acea bucurie de a celebra viata, de a iubi oamenii, de a-si condimenta existenta cu tot soiul de placeri marunte, de a zambi oamenilor , de a se simti multumite cu ce au, de a acorda atentie mai mare celor dragi si de a fi recunoscatoare pentru acest dar minunat: viata!
Le invit sa descopere Bucurestiul, fara a-l critica, fara resentimente, fara ideea a ceea ce ar fi
putut sa fie acest oras, fiindca el nu are nicio vina pentru ce i se intampla, ci doar, cautandu-i
farmecul care exista in cele mai nebanuite locuri!
de Iulia Sima - Garbo.ro
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri