Din punctul de vedere al unui om de afaceri, este o decizie proasta sa ma casatoresc cu tine. Raspunsul este foarte simplu, lasa-ma sa iti explic:
Lasand detaliile la o parte, ceea ce incerci tu sa faci este un schimb de “frumusete”- “bani”: persoana A ofera frumusete, persoana B plateste pentru ea in mod cinstit.
Cu toate acestea, exista o problema grava aici. Frumusetea ta va disparea, insa banii meu nu se vor duce fara un bun motiv. De fapt, este foarte probabil ca venitul meu anual sa creasca de la an la an… Frumusetea ta ce va face de la an la an?
Asadar, din punct de vedere economic, eu sunt intr-o constanta apreciere, iar tu intr-o constanta depreciere. Nu este doar o depreciere normala, ci o depreciere exponentiala. Daca asta este singurul tau bun acum, atunci peste 10 ani valoarea sa va fi mult mai scazuta.
In termenii folositi pe Wall Street, fiecare tranzactie are o pozitie, iar a avea o relatie cu tine este de asemenea “o pozitie de tranzactionare”. Daca valoarea tranzactiei scade, atunci o vindem si nu este o idee buna sa o pastram pe termen lung – la fel se intampla si cu casatoria pe care ai vrut-o. Poate ca suna crud sa-ti spun asta, insa a lua o decizie inteleapta in aceste circumstante inseamna ca scapi de bunul care se depreciaza mult.
Oricine are un venit de 500 de mii de dolari pe an nu este un prost; barbatii cu un astfel de venit ar iesi cu tine, dar nu s-ar casatori cu tine. Te-as sfatui sa uiti de incercarile de a descoperi ce sa faci pentru a te casatori cu un barbat bogat. Si apropo, ai putea sa incerci sa devii chiar tu o persoana care castiga 500 de mii de dolari pe an. S-ar putea sa ai mai mult noroc decat sa gasesti un prost bogat.
Sper ca ti-am fost de ajutor,
CEO al J.P. Morgan
____________________
Textul a fost insa criticat pentru aluziile sexiste si de obiectificare ale femeii pe care le transmite. Iata ce spune Natasha Koifman, editorialist la Huffington Post, drept replica la replica CEO-ului:
“In timp ce sunt de acord cu sfatul tau ca tinerele femei sa petreaca mai mult timp concentrandu-se asupra crearii propriei bogati decat in a se marita in ea, argumentarea ta are un punct slab. Incepi prin a spune ca, precum o chestiune de afaceri, D-ra Frumusica furnizeaza frumusete si se asteapta ca un barbat sa plateasca pentru ea. Tu vezi frumusetea ca pe o marfa pe care femeile o pot schimba in cash la masa de poker, numai ca femeile nici macar nu sunt jucatori; in opinia ta, femeile sunt lucrurile fara valoare pe care barbatii le folosesc pentru a-si juca propriul joc…
Si chiar si atunci cand barbatii cumpara frumusetea unei femei, femeile tot platesc pentru asta… Platesc pentru asta cu sexism, cu stereotipuri, cu strangeri si dureri de inima si uneori chiar cu propriile vieti. Nu este chiar o tranzactie egala, nu?”
Poti citi integral replica Natashei Koifman AICI.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri