-
Diana Vreeland
Facand parte din randul aristocratiei, Diana a fost, cu siguranta, una dintre cele mai fascinante femei. Sosita de la Paris la New York, aceasta isi propune sa ajunga candva cea mai populara figura. Ceea ce s-a si intamplat! Niciodata considerata frumoasa, Diana a fost nu doar legendarul fashion editor al revistelor Harper’s si Vogue, cat si una dintre cele mai influente si emblematice personalitati feminine din moda.
Intotdeauna sedusa de Rusia, de arta si de baletul lui Diaghilev, ea insasi devine balerina. Remarcata pentru stilul original, impecabil, i se propune colaborarea cu Harper’s. Neincrezatoare, Diane ezita, spunand ca nu are studii in domeniu, la care i se raspunde Why don’t you? Asa ia nastere iconica rubrica din revista, unde va deveni fashion editor ulterior si va fascina cu pictorialele memorabile.
Vreeland a descoperit și a promovat figuri legendare precum Lauren Bacall, Twiggy, Cher, Mick Jagger sau Angelica Huston, datorita simtului sau vizionar, dar, la rândul ei, a fost un personaj aparte, iar în 1964 a fost introdusă pe International Best Dressed List Hall of Fame.
Siragul din perle, coafura bob, unghiile lungi, de culoare rosie, cat si nelipsita tigara au devenit marci de stil ale Dianei.
A fost consiliera de stil a lui Jackie Kennedy si, ca semn de consideratie, a primit la investirea in functie a lui John F. Kennedy, primele poze cu cuplul prezindential, pentru Harper’s Bazaar.
A fost cel mai original editor de moda, anticipand importanta modei street style pe care a si introdus-o in paginile revistei Vogue. A sustinut miscarile artistice ale perioadei hippie, extrem de libertine, ale anilor 60, cu o mare deschidere, fara a avea prejudecati. La 70 de ani, simtea ca inca mai are lucruri de facut si mesaje de transmis lumii. Astfel, devine consultant al Costume Institute in cadrul Muzeului de Arta Metropolitana din New York.
Din aceasta noua postura, a organizat 12 expozitii legendare, printre care: The World of Balenciaga in 1973 si The Tens, Twenties and Thirties -Inventive Clothes: 1909-1939 – patruzeci de creatii iconice semnate Madeleine Vionnet, revolutionand felul in care vestimentatia era perceputa si redata prin intermediul picturii, sculpturii si al muzicii.
Cu autoritate, farmec si originalitate, si-a asumat si deviza: „Never fear being vulgar, just boring”
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri