Romanii se dau in vant dupa cumparaturi, dar si mai mult sunt incantati cand isi pot achizitiona produsele dorite la preturi mai mult decat satisfacatoare. Asa se intampla ca patronii magazinelor desfasoara din ce in ce mai multe campanii de reducere pentru a-si rasplati clientii fideli, dar si pentru a atrage noi cumparatori. Sunt reducerile de sezon, sunt reducerile de sarbatori (Craciun si Paste), cele cu ocazia inceperii anului scolar, insa nicio campanie nu intrece Vinerea Neagra.
Black Friday este o sarbatoare imprumutata de la americani, adusa in Romania de eMAG si Flanco, in 2011. Se desfasoara in ultimul weekend din luna noiembrie si marcheaza inceputul sezonului de cumparaturi de iarna. Din fericire pentru multi, unele magazine s-au intins cu reducerile pe mai multe zile, astfel ca Vinerea Neagra s-a transformat in weekend-ul reducerilor si este organizat chiar si cu o saptamana inainte de data oficiala.
Foto: marcelokimura / Shutterstock
Daca la inceput majoritatea magazinelor inscrise in campania Black Friday au fost cu specific IT, asta insemnand o multime de produse electronice la super oferte, in prezent Vinerea Neagra este dedicata oricarei categorii de produse. Laptopurile, tabletele si telefoanele mobile raman, insa, preferatele oamenilor de pretutindeni in cumparaturile online. Urmatoarele in preferinte sunt televizoarele LCD si plasmele cu diagonala mare. De cealalta parte stau in cap de lista produsele electrocasnice (combine frigorifice, aragaze, plite, hote electrice si aere conditionate), dar si piesele de mobilier.
Produsele alimentare si bauturile, parfumurile si cosmeticele sunt si ele supuse procesului de taiere al preturilor. Este si cazul cartilor, al hainelor pentru femei, barbati si copii, accesoriilor si jucariilor.
Una dintre cele mai mari reduceri din istoria Black Friday Romania a avut loc in 2014, cand un autoturism marca Mercedes CLS 350 a fost redus de la 84.460 euro la 49.600 euro. In acelasi an, prima masina vanduta de Black Friday a fost un Chevrolet Cruize cu doar 7.500 euro, redus de la 15.710 euro.
Printre magazinele participante se numara: eMAG, Altex, Flanco, F64, Zoot.ro, H&M, StarShinerS, Elefant.ro, dEpurtat, Germanos, Noriel, Libris si Fashion Days.
Foto homepage: concept w /Shutterstock
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri