Se crede ca ouale vopsite in Vinerea Mare au puteri miraculoase. Fetele care isi spala obrazul in apa in care au strecurat coaja de la ouale ciocnite vor avea tenul luminos si curat pentru tot restul anului.
In Vinerea Mare, inainte ca primele raze ale soarelui sa isi faca aparitia, fetele nemaritate, smulg din pamant o planta cunoscuta sub denumirea de omag pe care o folosesc in descantece de dragoste pentru a-l intalni pe cel harazit sau pentru a-l convinge pe cel iubit sa-si marturiseasca dragostea. O alta superstitie straveche sfatuieste fetele care vor sa se marite ca atunci cand preotul striga pentru prima oara la slujba Invierii “Hristos a inviat!”, sa raspunda cat mai repede “eu sa joc prima”, insemnand “eu sa ma marit prima”.
De prin lume adunate:
Pescarii nu au voie sa pescuiasca in Vinerea Mare caci aceasta fapta atrage dupa sine ghinionul si scufundarea vasului.
Despre painea sau prajiturile pregatite in Vinerea Mare se spune ca nu or sa mucegaiasca nici dupa o perioada indelungata de timp. La fel se spune si despre ouale vopsite in aceasta zi. Acestea au proprietatea de a ramane proaspete si gustoase, chiar dupa mult timp.
Daca va bate vantul in ziua de Paste, acesta va sufla tot restul anului. De asemenea, o ploaie trecatoare in ziua sfanta este semn de iarba grasa si recolte bogate, dar si de fan putin. In unele zone ale Europei se crede ca in prima dimineata de Paste razele soarelui danseaza pentru a celebra invierea lui Hristos.
Una dintre cele mai populare traditii din Statele Unite este aceea de a purta haine noi in prima zi de Paste. In caz contrar, daca le vei purta tot pe cele vechi, ciorile iti vor scobi ochii, iar pasarile cerului se vor repezi sa-ti smulga hainele de pe tine.
Ca si oul, iepurele a devenit un simbol reprezentativ al Pastelui. Iepurasul de Paste reprezenta simbolul fertilitatii si al unei vieti noi in conceptia vechilor egipteni si a altor civilizatii antice. Imaginea iepurelui ca simbol al Pastelui este de provenienta germanica, iepurasul de Paste fiind mentionat in literatura secolului XVI drept un mesager al oualor pe care Sfantul Nicholas le trimitea ca rasplata celor care au facut fapte bune. Ouale sunt un simbol al invierii si al continuitatii vietii, iar iepurele, chiar si in vremurile precrestine, era considerat un animal sfant, asociat cu reintoarcerea primaverii si cu fertilitatea.
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară
Investiție în viitor: EduAct amenajează curți de școală și grădinițe în mediul rural