Design cu accent pe societate: Scopul dezirabilității, viabilității și fezabilității trece de la „eu” la „noi”. Va putea design-ul să se extindă dincolo de propriul ecosistem, trecând de la o abordare centrată pe utilizator la o abordare centrată pe societate?
- Compania americană producătoare de cosmetice Beautycounter a creat o listă de ingrediente toxice pe care promite să nu le folosească niciodată în produsele sale, acesta fiind doar un exemplu legat de modul în care este redefinită dezirabilitatea.
„Conversația despre traiectoria capitalismului de creștere nesfârșită, definită doar prin profit, se mută de la protestele din stradă la discuțiile în sala de consiliu. Astfel, este necesar să găsim noi modalități de a măsura creșterea”, a declarat Mark Curtis, co-fondator și Chief Client Officer la Fjord. „Aceste noi valori pot schimba modul în care percepem sensul afacerilor în următorul deceniu. Un lucru este clar: câștigătorii vor fi acele organizații cu modele de afaceri durabile și cu o viziune pe termen lung asupra lor și a impactului pe care îl au asupra lumii."
Conform raportului, 2019 a fost un an al activismului în ceea ce privește criza climatică, al responsabilității Big Tech, al boom-ului gig economy și al angajamentului unor importanți CEO de a schimba misiunea companiilor. Schimbările de mentalitate, accelerate de adoptarea noilor tehnologii, forțează liderii să reconsidere principiile pe care se bazează organizațiile lor. Raportul observă că economia și politica, capitalismul și resursele, tehnologia și societatea se intersectează de mult timp, dar abia acum consecințele acestei interconectări au izbucnit în conștiința publică.
„Începem să vedem clienții noștri reorientați spre o transformare intenționată. În deceniul următor, se va observa o provocare a fundamentelor, care oferă o oportunitate companiilor de a-și transforma ofertele în ceva mai important, mai semnificativ și mai avansat. Trecerea de la un concept de „eu” la un concept bazat pe „noi” va determina nevoia ca design-ul să treacă de la o abordare centrată pe utilizator la una centrată pe viață,” a adăugat Brian Whipple, CEO, Accenture Interactive.
Raportul Fjord Trends 2020 se bazează pe gândirea colectivă a celor peste 1.200 de designeri și dezvoltatori ai diviziei Fjord din 33 de studiouri din întreaga lume. Raportul anual se bazează pe observații de primă mână și cercetare bazată pe dovezi. În acest an, contribuțiile noului studio Fjord din Tokyo și a recentei achiziții, INSITUM, au adăugat încă 250 de puncte de vedere din Japonia și din America Latină, ceea ce face din acesta cel mai divers raport Fjord Trends. Pentru a citi raportul, accesați: Accenture.com/Fjordtrends2020 sau trends.fjordnet.com.
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară