Viitorul turismului după coronavirus
În ceea ce privește felul în care va arăta turismul, cine ar putea avea păreri mai de luat în calcul decât cei care și-au construit cariera în jurul acestui domeniu? Pe lângă măsurile sporite privind igiena, atât în mijloace de transport cât și în locațiile de tranzit sau de găzduire, mulți dintre profesioniștii din domeniu prevăd o migrare a explorărilor în online. Realitate augmentată sau virtuală, experiențe interculturale online, modalități noi de prezentare a unor locuri pe care obișnuiam să le vedem cu ochii noștri sunt câteva dintre particularitățile turismului din anii următori.
Vicky, coordonatoarea Make Time To See The World anticipează că zborurile internaționale vor fi reluate mai greu, dar atunci când se va întâmpla „companiile aeriene vor face tot posibilul să atragă oamenii din întreaga lume în aeronavele lor, deci vom asista la oferte incredibile”.
Profesioniștii români sunt optimiști, de asemenea: „Turismul își va reveni, cu siguranță, așa cum își revine după fiecare criză. Un singur lucru știu sigur că nu se va schimba: dorința oamenilor de cunoaștere. Stă bine înfiptă în ADN-ul nostru.” a declarat Marius Dodea.
Temerile specialiștilor vin mai degrabă din zona socială, mulți dintre cei intervievați spunând că se tem ca nu cumva rasismul să ia amploare, datorită fake news.
„Există un pericol real ca turiștii proveniți din China sau chiar alte țări asiatice să nu mai fie primiți cu aceeași căldură de către cei vulnerabili în fața informațiilor neverificate.” - JB, Will Fly for Food
Cu toții își doresc, însă, ca solidaritatea celorlalți să fie suficient de puternică pentru a contracara un astfel de eventual curent. O altă parte a impactului social se va reflecta și în alegerile turiștilor atunci când rezervă diferite servicii din acest domeniu. Katie și Ben de la Two Wandering Soles afirmă că „a alege o anumită locație de cazare sau un anumit operator de transport va însemna, pe lângă scopul prim, susținerea sursei de venit a unei întregi familii sau închiderea acelei afaceri.” Fidelizarea clienților va căpăta o notă mult mai personală creând noi oportunități pentru cei care vor reuși să creeze și o atmosferă de neuitat, pe lângă serviciile incluse în mod obișnuit.
„Viața, exact ca o călătorie cu avionul, are și ea turbulențe uneori. Orice călător știe, însă, că ele nu-l vor împiedica să ajungă la destinație.”- Marius, All4Travel
Foto fr si main: By VK Studio /Shutterstock
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri