Dacă până la finalul lui 2019 doar 3 milioane de români cumpăraseră online în ultimele 12 luni, se preconizează ca cifra aceasta să crească cu cel puțin 50% în 2020. Și atunci noii cumpărători online ar trebui să știe la ce să se aștepte și cum se pot asigura că realizează cumpărături online în siguranță și că vor primi ceea ce se așteaptă.
Conform raportului GPeC și ARMO, la finalul anului 2019 piața de comerț online din România avea valoarea de 4,3 miliarde de EUR.
Printre beneficiile shopping-ului online enumerate de români se află economia de timp și varietatea mare de produse. În privința celor care nu cumpărau online, frica de fraudă era unul dintre principalele motive de îngrijorare, urmată de frica de a nu cumpăra un produs care nu este original. Aceste îngrijorări se traduceau și într-un procent de doar 20% de cumpărători online care plăteau cu cardul deoarece nu aveau încredere în comercianții online.
În ultimele luni, pandemia și izolarea la domiciliu au făcut ca shopping-ul online să devină parte din viața nonastră de zi cu zi, iar specialiștii în e-commerce se așteaptă în acest an la o creștere cu cel puțin 50% a pieței de e-commerce din România.
Odată cu creșterea numărului de români care cumpără pentru prima oară online, este important ca aceștia să știe de ce să se ferească atunci când fac shopping online și să cunoască principalele măsuri de siguranță pe care le pot lua astfel încât să se bucure de cumpărături online în deplină siguranță.
Iată câteva recomandări ale specialiștilor e-commerce din echipa ANSWEAR:
Certificatul SSL asigură siguranța datelor tale în magazinul online
Pentru siguranța cumpărătorului este foarte important ca magazinul online de pe care urmează să se facă cumpărături să aibă un certificat SSL activ. Certificatul SSL este folosit pentru a asigura conexiunea de internet sigură și a asigura confidențialitatea informației transmise, cum ar fi datele clienților dintr-un magazin online. Datorită certificatului SSL poți fi sigur că site-ul magazinului online pe care îl folosești și de pe care cumperi este de încredere și că datele tale vor fi în siguranță. Este foarte simplu să verifici că o pagină web are certificat SSL - în bara de adrese a browserului trebuie să apară https:// în loc de http://.
Istoricul și reputația magazinului online
Încrederea clienților și reputația magazinului online sunt câștigate și construite în ani de zile. Ca urmare, este mai sigur să cumperi din magazine online deja cunoscute și folosite și de alți clienți. Înainte de a cumpăra, verifică pagina Despre Noi a magazinului online și vezi care este anul de lansare al acestuia, țările în care are operațiuni, premiile primite și review-urile clienților. Astfel de informații pot fi găsite atât pe website în pagina Despre Noi, cât și pe paginile și profilurile de social media ale respectivului magazin online.
Informațiile generale despre magazinul online precum denumirea firmei, numărul de identificare fiscală, numărul de înregistrare la Registrul Comerțului și alte informații de natură juridică și fiscală te pot ajuta să identifici mai bine firma respectivă. De asemenea, nu uita să verifici Termenii și Condițiile, Politica de Confidențialitate și pagina de Contact a site-ului, precum și informațiile cu privire la livrare și retur pentru a verifica dacă toate drepturile tale de consumator vor fi respectate.
Review-urile și opiniile altor clienți
Acum poți verifica foarte ușor istoricul unui magazin online verificând review-urile din social media, de pe Google, de pe Compari.ro sau TRUSTED.ro despre respectivul magazin online. Poți de asemenea să cauți magazinul online pe Google sau pe Youtube și vei găsi mai mult ca sigur păreri ale clienților care au scris despre respectivul magazyn online sau video-uri de unboxing de pe Google. Conform specialiștilor în e-commerce, 80% dintre clienți se decid să cumpere de la un magazin online după ce citesc opinia altor clienți și review-urile acestora.
Cele mai potrivite surse sunt review-urile din social media întrucât acolo implică un grad mai mic de anonimitate și review-urile respective sunt asumate de persoana care le-a scris. Întotdeauna vor exista și probleme, dar este bine să vezi dacă acestea sunt legate de întârzieri la livrare sau de situații mai grave, cum ar fi produsele care nu sunt originale sau alte tipuri de probleme. Cu cât un magazin online are mai multe review-uri și comentarii cu atât este mai bine.
Citește continuarea pe pagina următoare >>>
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri