IN ACEST ARTICOL:
In calatoriile mai lungi de 10 minute, de cele mai multe ori romanii sunt vorbareti, atenti la panourile publicitare pe langa care trec si, in masura mai mica, sunt interesati de lectura si muzica. Pe langa ziare, in deplasarile zilnice oamenii citesc carti in proportie de 12%, procent usor mai ridicat in Bucuresti si orasele mai mari de 200.000 de locuitori.

Marea majoritate a romanilor stau de vorba des sau foarte des, fie direct cu alte persoane (71%), fie la telefonul mobil (52%). Trei sferturi din tinerii sub 25 de ani si doua treimi din persoanele cu educatie superioara vorbesc la mobil des sau foarte des in deplasarile zilnice. Numai un roman din zece nu sta de vorba niciodata pe drum, iar un sfert din romani nu vorbesc niciodata la telefonul mobil cand se deplaseaza.

GfK Romania a analizat in cel mai recent studiu Omnibus obiceiurile romanilor in timpul calatoriilor lor zilnice spre sau dinspre un loc anume - fie ca acesta este serviciu, scoala, facultate sau cea mai apropiata piata. Concluziile cercetarii arata cum reusesc cei chestionati sa isi foloseasca timpul petrecut pe drum in deplasari repetitive, care risca sa devina plictisitoare, intr-un mod placut si util. Astfel aflam ca, in calatoriile mai lungi de 10 minute, de cele mai multe ori romanii sunt vorbareti, atenti la panourile publicitare pe langa care trec si, in masura mai mica, sunt interesati de lectura si muzica.

Panourile publicitare sunt urmarite des sau foarte des de un sfert dintre romani, in special de cei cu educatie medie si superioara. De asemenea, aproximativ 16% dintre tinerii pana in 25 de ani sunt interesati de emisiunile prezentate pe ecranele din statiile sau mijloacele de transport in comun, fata de aproape 10% procentul inregistrat in total populatie.

Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice. Românii fac mai mult sport în 2024, conform studiului CIPRA. Mersul pe jos, exercițiile acasă și alergarea sunt preferate Musaca de cartofi: rețeta tradițională românească cu un gust desăvârșit Ce se întâmplă cu comerțul online de Fashion în România? O scurtă analiză și o invitație gratuită la dezbaterile ecomTEAM Fashion

Studiul GfK mai arata si ca romanilor le place lectura in timpul deplasarii in aceeasi masura, indiferent de varsta. Ziarele cumparate inca sunt mai cautate decat ziarele gratuite (19% citesc ziare cumparate fata de 11% care citesc ziare gratuite). Diferenta dintre cele doua tipuri de ziare se mentine si printre calatorii capitalei – 37% dintre acestia citesc ziare gratuite si 42% citesc ziare cumparate. Pe langa ziare, in deplasarile zilnice oamenii citesc carti in proportie de 12%, procent usor mai ridicat in Bucuresti si orasele mai mari de 200.000 de locuitori.

Generatia tanara asculta muzica in timpul deplasarilor mai lungi de 10 minute. Jumatate dintre adolescentii de 15-19 ani si o treime dintre tinerii de 20-25 de ani asculta muzica stocata pe player sau telefon. Posturile de radio au o popularitate putin mai scazuta, fiind ascultate de 30% dintre tinerii de 15-19 ani si de 20% din cei de 20-25 ani, probabil si din cauza ca optiunea nu este disponibila pe toate terminalele. Jocurile pe telefon sunt preferate de un sfert din persoanele sub 19 ani, iar videoclipurile si filmele sunt vizionate pe telefoane sau alte dispozitive portabile doar de 16% dintre acestia.

Ed Sheeran, cel mai dorit artist al anului 2024 în România. Au fost suplimentate biletele la concertul din București!  Boboteaza: semnificație, tradiții și obiceiuri în România Ce își doresc gravidele din România pentru copiii lor. Psiholog: Resimt o responsabilitate imensă de a-și ști copilul în siguranță pe viitor

Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri