Intimitatea pe internet este un subiect controversat in mai toate mediile online din lume. In realitate, majoritatea utilizatorilor de internet din Romania si in general din lume nu pun mai deloc accentul pe intimitate, viata privata sau protejarea datelor cu carater personal in mediul online.
Marck Zuckerberg creatorul celei mai mari retele de socializare din lume, Facebook, comenta acum cativa ani ca “Utilizatorii sunt dispusi sa renunte la intimitatea lor pentru a face cunoscute din ce in ce mai multe informatii pe Internet".
Aruncand o privire de ansamblu, tendintele de comunicare in prezent si in anii care urmeaza sfideaza orice teorie a intimitatii si inchid gura majoritatii militantilor fanatici care nu sunt de acord cu modalitatile prin care internetul protejeaza datele personale, cu retelele de socializare sau cu paginile personale.
Fenomenele precum Facebook, Twiter, hi5, youtube fac deliciul majoritatii utilizatorilor de internet din lume si astfel si genereaza venituri din ce in ce mai mari. Exemplu este cazul Facebook, care in numai sase ani de la lansare detine o valoare de piata de 17 miliare de dolari si este din ce in ce mai vinat de majoritatea gigantilor IT.
Realitatea ne arata ca intimitatea in mediul online in acest moment este o utopie. In lipsa unor organizatii competente care sa verifice daca informatiile personale sunt protejate, daca mailurile tale nu mai poposesc si prin alte parti, ideea intimitatii este relativa.
In acelasi timp, utilizatorii de internet trebuie sa stie ca exista cateva reglementari si legi in domeniu care apara prelucrarea datelor pe teritoriul Romaniei. Astfel, potrivit unei conventii a Comisiei Europene, la care tara noastra a aderat, datele cu caracter personal care urmeaza a fi prelucrate trebuie sa fie: colectate pentru scopuri clar determinate , prelucrate loial, explicite si legitime si stocate dupa o metoda care sa permita identificarea persoanelor in cauza , adica a celor care le stocheaza.
Potrivit unor studii realizate de cercetatori americani de la Harvard, intimitatea noastra se reduce in fiecare zi din ce in ce mai mult. Astfel, daca aceasta tendinta se mentine, vom asista din ce in ce mai mult la cazuri in care date personale sau diferite informatii cu caracter confidential vor deveni publice, majoritatea impotriva vointei celor implicati.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri