New York Times Fashion & Style scrie despre experimentul de “shopping diet”, pe care l-a facut Stella Brennan, o tipa de 31 de ani din Kenosha, Wisconsin-SUA. Stella si-a ales un blazer negru si pantaloni H&M, doua tricouri mai lungi, unul negru si unul roz; o pereche de blugi Old Navy si un tricou vechi roz. Fiind o mama a doi copii cu activitati de toate felurile, inclusiv un job solicitant, ea a trebuit sa isi aleaga aceste haine in functie de anumite “cerinte”. Trebuiau alese haine "rezistente la copii, animale, hrana, la deterirorare rapida in general". “Mi-am ales aceste haine pentru a arata profesional si pentru ca in acelasi timp, ele sa poata fi adaptate si pe terenul de joaca al copiilor”.
Stiti care a fost rezultatul experimentului facut de Stella? Ea si-a dat seama ca de fapt nici nu are nevoie de atat de multe haine si ca cei din jur, nici macar sotul ei, nu observasera ca ea poarta cam aceleasi obiecte vestimentare.
Un alt personaj despre care pomeneste New York Times si care a facut un experiment similar "lasandu-se" de cumparaturi pentru a purta si combina haine mai vechi, spune: “Cumparam enorm de mult, intr-un mod strigator la cer”, spune Sally Bjornsen. “Si am ajuns sa ma ingrozesc de aceasta treaba. Eram obosita si scarbita de consumism”.
“Chiar daca numarul lor nu este prea mare, acesti negativisti in materie de fashion (self-deniers of fashion) sunt reprezentativi, pentru ca ei pun la indoiala obiceiurile de consum”, comenteaza New York Times.
Ok, astfel de experimente sunt un statement clar impotriva consumismului. Ne invata ca avem nevoie de mult mai putin decat cumparam. Si totusi, nu inteleg de ce in comentariul lor, cei de la New York Times se leaga si de ideea de “fashion”. Cum am spus si mai sus, cred ca cele doua notiuni nu prea au mare lucru in comun si ca se ating doar… tangential. Ca sa fii pasionat de moda, nu trebuie neaparat sa fii pasionat de cumparaturi, trebuie mai ales sa fii pasionat de creativitate, de a face o impresie buna - cam ce spunea si George Pistereanu, pe marginea subiectului. Iar provocarea de a purta sase obiete vestimentare o luna intreaga, poate fi inteleasa si asa. Poate ca nici nu ne dam seama, dar uneori chiar facem acest lucru, revenind mereu, in diverse combinatii, la hainele cu care ne simtim cel mai bine, desi am avea o multitudine de alte variante vestimentare in sifonier.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri