Tentatia e mare. Agentia de turism iti ofera tot, se ocupa de tot si te asigura ca va preintampina orce problema.
Tentatia e mare. Agentia de turism iti ofera tot, se ocupa de tot si te asigura ca va preintampina orce problema. Afisele sunt frumoase, reclamele la fel iar preturile sunt, uneori, incredibil de mici. Exista un contract, o domnisoara ce iti zambeste candid la semnare, cateva rate pentru alte cateva sute de euro… si gata. Pleci in vacanta stiind ca exista cineva acolo, care, pentru un comision de aproximativ 4% se va ocupa de timpul tau liber. Asa sa fie?
Ce este o agentie? Inainte de toate trebuie sa stiti ca o agentie de turism functioneaza ca o interfata intre dumneavoatra, clientul si furnizorii de servicii turistice care activeaza intr-o anumita zona, fie ea externa sau nu. Astfel, agentiile de turism incheie contracte cu anumite hoteluri, restaurante, operatori de servicii turistice de divertisment dintr-un anumit oras, contracte in baza carora serviciile sunt achizitionate la preturi mai mici decat pretul de receptie. Spre exemplu, o agentie de turim poate rezerva 50 de camere pe perioada Sarbatorilor de iarna, intr-un hotel din Predeal, in schimbul unei sume mai mici decat aceea practicata in mod obisnuit. Criteriul cantitativ este cel care reduce pretul. O agentie de turism, credibila, care isi respecta furnizorii si obligatiile fata de acestia va avea mereu un portofoliu generos de hoteluri, restaurante sau zboruri catre orice destinatie. Asa ca, sa nu va mirati daca, incercand sa va planuiti vacanta pe cont propriu, nu veti gasi nici un loc liber pentru un anumit zbor dar o agentie de turism va avea, la acelasi zbor, o multime de bilete nevandute. Astfel, printr-o suita de contracte cu furnizorii de servicii, agentiile de turism isi creaza un portofoliu de oferte. La pretul final se adauga un comision care revine intermediarului. Adica, agentiei care s-a ocupat cu contractarea hotelierilor, a transportatorilor (autocare, avioane etc) sau a diversilor furnizori de servicii turistice complementare. Ghizii, sau insotitorii de grup sunt in general angajatii agentiei de turism si, si ei sunt platiti din acel comision aplicat la suma finala.
Avantaje si dezavantaje Clientul care apeleaza la serviciile unei agentii de turism este, cel putin teoretic, scutit de stresul actelor, al alergaturii si al riscurilor aparute la destinatie. Agentia se ocupa de tot. In cazul sejururilor si al circuitelor. Daca insa apelati la o agentie de turism doar pentru achizitionarea unui bilet de avion sau a cazarii pe anumita perioada de timp, atunci numai atat veti obtine. Avantajele sunt enorme in cazul unui pachet cu toate serviciile incluse. Veti calatori intr-un grup, in general compus numai din cetateni roamni si veti fi insotit mereu de unul sau mai multi insotitori ai agentiei. Veti avea ghizi la toate obiectivele vizitate si orice problema va fi fi rezolvata cu ajutorul insotitorului. Veti primi sfaturi utile, va veti bucura de un statut privilegiat, nu veti alerga pentru acte, vize, rezervari. Veti avea insa un program de respectat. Si aici apare un element considerat de multi ca fiind un dezavantaj. O calatorie cu o agentie de turism poate fi foarte incarcata. La prima vedere o oferta de sapte zile intr-o tara straina care include vizitarea tuturor obiectivelor turistice si a efectuarii mai multor excursii optionale suna tentant. Intr-un timp foarte scurt poti face o multime de lucruri. Interesati-va bine inainte. Multe agentii de turism incarca programul turistilor peste masura astfel incat riscati sa va intoarceti din vacanta mai obositi decat ati plecat. Elementul "dezavantaj" de care aminteam in randurile de mai sus se refera atat la acest aspect cat si la o anumita privare de libertate. Odata ce ati semnat contractul va trebui sa va conformati programului comun. Daca acest program prevede trezirea la 4 dimineata si imbarcarea intr-un autocar care are ca destiantie un alt oras trebuie sa va treziti la 4 dimineata chiar daca nu aveti nici un fel de chef. Desigur, puteti sa nu o faceti, dar pierdeti banii investiti in excursie. Multi turisti se plang de aceasta lipsa a libertatii care presupune si o anumita privare in contactul direct cu civilizatia respectiva. Aceste lucruri sunt insa justificate iar decizia de a opta pentru un anumit sejur va apartine in totalitate. Libertatea presupune si riscuri iar in cele mai multe cazuri agentiile iau masuri pentru a va proteja. Totusi, pentru a fi siguri ca ati ales ceea ce vi se potiveste, interesati-va bine de toate aspectele calatoriei dumneavoastra inainte de a semna contractul.
Ce trebuie sa stiti In Romania ultimilor ani s-a intamplat de multe ori ca o agentie de turism sa nu isi respecte obligatiile fata de client. De multe ori o oferta era imbracata atat de bine in cuvinte si era insotita de un pret atat de bun, incat clientul credul si neexperimentat "uita" sa se mai intereseze de alte aspecte. Ajuns la destinatie agentia pretindea sume de bani suplimentare iar turistul era nevoit sa le scoata din buzunar mai ales cand ii era varat sub ochi un contract pe care el il semnase, dar nu il citise. In momentul in care alegeti o agentie de turism interesati-va cu privire la "istoria ei personala". Internetul poate fi o sursa nebanuita de astfel de informatii dar nu este intotdeauna foarte sigura. Agentiile de turim membre ANAT (Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism) sunt considerate de unii mai sigure deoarece fac poarte dintr-o asociatie cu reguli destul de stricte, asociatie care functioneaza ca un garant al calitatii serviciilor. Oricum cea mai recomandata modalitate de a va proteja de eventualele probleme este aceea de a va informa cat mai serios. Vorbiti cu agentul care va ofera pachetul turistic, nu va lasati amagiti de preturile mici si puneti cat mai multe intrabari cu privire la program, costuri, eventuale despagubiri. Nu uitati ca prin lege agentiile sunt obligate sa va dea un exemplar din contract iar daca operatorul majoreaza pretul sejurului cu peste 10%, indiferent de motiv, clientul poate rezilia contractul fara nici o obligatie dar cu dreptul de a primi inapoi toata suma incredintata agentiei, inclusiv comisionul. Sursa:
Lazy.ro
Garbo
Ultima actualizare: 9 Septembrie 2020 @ 03:09
Garbo - Arta de a trăi frumos!
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri