In viata de zi cu zi, prin contactul si comunicarea face-to-face (fata in fata), caracteristicile fizice si cunostintele noastre despre o anumita persoana formeaza identitatea sa. Este o identitate stabila si tri-dimensionala. Cunosti acea persoana, astfel este foarte dificil pentru ea sa isi demonstreze un alt sine sau sa creeze impresii care sunt in neconcordanta cu ceea ce stii tu despre ea. Lucrurile se schimba insa atunci cand vine vorba despre comunicarea online.
Care este relatia dintre personalitatea offline (reala) si personalitatea online, aceea a auto-reprezentarii?
Aceeasi cercetare a mai aratat ca oamenii se comporta diferit fata de realitate, interactionand in mediul online. Cand vine vorba despre identitatea online, vorbim insa despre altceva, fiindca in spatiul virtual putem crea identitati ideale, identitati care nu se suprapun neaparat cu ceea ce un om este si in viata de zi cu zi.
Facebook-ul si alte retele de socializare pot fi asemuite unui platou de filmare. Acolo putem sa controlam fiecare aspect al felului in care aparem in fata celorlalti, putem sa construim scenarii si sa aratam doar cele mai favorabile aspecte ale persoanei noastre.
In cadrul studiului de la Universitatea York, paginile de Facebook ale participantilor la studiu au fost analizate pentru a vedea modul in care acestia utilizaeaza anumite prcatici pentru a se auto-promova. Astfel, au fost analizate: a) Sectiunea About me (Despre mine) b) Poza de profil c) primele 20 de fotografii din sectiunea Pozele mele (My Photos) d) Sectiunea de Notite, in eng. “notes” si e) modul in care utilizatorii isi updateaza statusurile.
Auto-promovarea online este definita ca fiind orice informatie descriptiva textuala sau vizuala care este postata pentru a-i persuada pe ceilalti in legatura cu cele mai deosebite calitati ale utilizatorului profilului de Facebook.
Cercetarea a mai gasit ca exista o legatura si intre sentimentul de slaba auto-stima si activitatea foarte intensa pe Facebook. Nu e de mirare ca, in perioadele noastre de instabilitate emotionala, retelele sociale par sa devina acea modalitate prin care incercam sa ne recastigam stima de sine.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri