Ei erau convinsi ca Dumnezeu pedepseste comportamentul pacatos. Atunci cand unui vecin i se intampla o nenorocire, cum ar fi fost sa i se imbolnaveasca copilul sau sa aiba o recolta proasta, puritanii o vedeau ca pe "vointa lui Dumnezeu" si nu ajutau.
Puritanii credeau ca diavolul este la fel de real precum Dumnezeu si ca fiecare trebuie sa se confrunte cu fortele binelui si ale raului si ca Satan i-ar fi ales "pe cei mai slabi" – femei, copii, nebuni – ca sa isi savarseasca uneltirile. Cei care il urmau pe Satan erau acuzati de vrajitorie, aceasta fiind considerata una dintre cele mai mari crime pe care o persoana putea sa le comita. In comformitate cu acele coduri stricte ale puritanilor, primele femei acuzate de vrajitorie in Salem erau vazute ca fiind diferite, proscrise din punct de vedere social: Tituba, o sclava, Sarah Good, o cersetoare si Sarah Osborne, o batrana bolnavicioasa care se maritase cu servitorul ei.
Frica de magie si vrajitorie era obisnuita in Noua Anglie, asa cum fusese si in Europa, pentru secole de-a randul. In centrul evenimentelor tragice din Salemul anului 1962 s-au aflat oameni reali - in primul rand femei acuzate de vrajitorie de catre liderii orasului care au starnit acea isterie in masa.
Povestea Marthei Carrier ne-o spune descendenta sa, Kathleen Kent, intr-un interviu realizat de catre un blogger pasionat de istorie: "Am fost foarte norocoasa fiindca in familia mea am auzit povesti despre colonistii Carrier, inca de cand eram foarte mica. Prima data am auzit despre acuzatiile de vrajitorie din Salem, atunci cand aveam 8 ani. Ma aflam in vizita la bunica mea din partea mamei. Ea a fost prima care mi-a povestit de stramoasa mea, Martha Carrier si ca aceasta a fost spanzurata in anul 1962.
Atunci cand am intrebat-o pe bunica daca Martha era cu adevarat vrajitoare, ea mi-a raspuns: <<Draga mea, nu exista vrajitoare, ci doar femei feroce>>. Si bunica mea si ceilalti membri ai familiei mele erau foarte mandri ca erau descendentii Marthei, datorita curajului de care a dat dovada aceasta, in fata acelor acuzatii false. Ea a fost una dintre locuitoarele Noii Anglii, acuzate de vrajitorie. Martha nu doar ca a refuzat sa recunoasca invinuirile care ii erau aduse, dar in acelasi timp nici nu a invinovatit si pe altcineva, asa cum au facut majoritatea celorlalti supusi judecatii", povesteste Kathleen Kent. Scriitoarea s-a documentat timp de cinci ani si a cautat in arborele genealogic al familiei, pentru a rememora acei ani traiti de colonialisti...
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară
Investiție în viitor: EduAct amenajează curți de școală și grădinițe în mediul rural
Prof. Dr. Ruxandra Sinescu lansează programul RenYOU Aesthetics: consultații gratuite pentru proceduri chirurgicale non-estetice