Elemente traditionale reinterpretate
Pentru ca brandul Adrian Oianu a fost primul care a adus in discutie valoarea culturala si vestimentara a motivelor romanesti, avem parte si de o polemica bine-venita de altfel.
In contextul promovarii iei romanesti si a motivelor etnice, Catrinel Chiriac, pr-ista brandului Adrian Oianu subliniaza caracteristicile brandului pe care il reprezinta: "Adrian Oianu a fost primul designer roman care, dupa anul 2000, a cautat si explorat traditia poporului roman, preluand elemente ale costumului traditional romanesc si reinterpretandu-le contemporan. Incepand cu anul 2006, fiecare colectie este inspirata din elemente specifice romanesti si teme sau figuri emblematice autohtone".
Apreciem ca brandul se detaseaza de "curentul folclorul romanesc": <<Initiativa si eforturile noastre nu se opresc si nici nu se vor stinge odata cu trecerea trend-ului "folclor romanesc". Faptul ca suntem puternic influentati in demersul nostru creativ prin elemente traditionale romanesti, nu inseamna ca suntem extremist-nationalisti. Inseamna doar ca nu ne rusinam cu propria noastra identitate si, asa cum vorbim cu mandrie de familia din care provenim, de slujba pe care o avem, de casa in care am crescut, la fel putem sa vorbim si in Europa sau oriunde in lume, cu mandrie si respect, despre identitatea noastra culturala si de radacinile noastre traditionale, pentru a le face cunoscute si in alte spatii. Nu este un trend! Acesta este un demers constant si permanent>>.
In aceeasi directie s-a inscris si designerul francez Philippe Guillet care, dupa cativa ani petrecuti in Romania a realizat o colectie de haute-couture inspirata de cultura romaneasca: Philippe Guillet a imbinat Couture-ul francez, modern si sofisticat cu traditiile romanesti, autentice si ancestrale, intr-o colectie unica pe care a denumit-o "Prejudecati".
Odata cu piesele haute-cuture create de Philippe Guillet impreuna cu echipa de creativi romani – artizani si designeri - a luat nastere si proiectul 100% - un proiect cultural ce pune in valoare Romania si patrimoniul sau cultural, transpunand in limbaj modern, elemente culturale, traditii si mestesuguri romanesti. (Garbo.ro)
Si foarte tanara creatoare Lana a fost apreciata pentru modul cum a transpus motivele romanesti in limbaj contemporan. Brandul Puma a realizat un model de hanorac dupa designul propus de romanca. Demersul Lanei este de apreciat si de asemenea, trebuie sa urmarim evolutia ei in domeniu:
Aceasta este invitatia pe care v-o face ENVY.RO! Fiti autentice, purtati motivele etnice cu respectul cuvenit si... da, de ce nu, demersul designerilor Adrian Oianu si Phillipe Guillet ar putea sa fie si un statement personal pentru promovarea spiritului romanesc, aici si in lume. Ca femei romance, purtam in noi insine un mesaj milenar despre un anume tip de feminitate, specific acestui spatiu cultural. Sa ne purtam mandre! La propriu si la figurat! :)
de Iulia Sima
Foto fr si main: By Hurghea Constantin /Shutterstock
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri