Tatiana și Felicia au creat un boutique unde trebuia dovedit faptul că hainele au dreptul la o a doua viață și că femeile urbane știu să aprecieze calitatea unui lucru care a trecut testul timpului. Locul este oaza de fericire pentru oricine iubește rafinamentul și se numește simplu, sau complicat, după cum simte fiecare, Tresors de Style…
Ce înseamnă Tresors de Style în peisajul urban bucureștean?
Felicia: Conceptul de consignație nu este nou pe piața bucureșteană, dar ne dorim ca Tresors de Style să fie un loc unic. Un loc în care femeile moderne, pasionate de modă, să găsească o atmosferă plăcută, caldă și primitoare. Ne dorim să fie un spațiu unde se simt bine și unde pot descoperi haine și accesorii diferite față de cele obișnuite din magazine, pentru a-și exprima personalitatea.
Tatiana: Peisaul urban bucureștean nu duce lipsă de magazine cu haine pentru femei….Am putea găsi bizar demersul nostru de a deschide încă un magazin cu acest profil. Totuși, magazinul nostru, așa cum îi spune și numele, este un loc unde doamnele pot găsi adevărate comori de stil. Noi invităm doamnele să “cotrobăie “ în magazinul nostru cu speranța că aici vor găsi piese cu care să-și compună ținute adaptate stilului personal.
Cum a venit ideea unui astfel de business și cum s-a născut formula în care vă regăsiți azi?
Felicia: Da, povestea noastră este inedită și foarte simpatică. Practic, ne-am apropiat treptat, cu ocazia plimbărilor cu cățelușii prin parc. Amândurora ne plac hainele și frumosul, așa că, inițial, ne admiram ținutele de la distanță iar apoi, pentru că amândouă avem bishoni, Tatiana unul negru, iar eu unul alb, animaluțele noastre s-au împrietenit imediat. La fel și noi, am simțit o conexiune instantanee și ne-am înțeles foarte bine de la început.
De aici a urmat un lung șir de întâlniri la ore stabilite unde ne povesteam experiențele, vacanțele, cărțile, filmele, piesele de teatru, viețile... În timpul acestor plimbări și lungi discuții a început să se contureze și dorința de a face ceva lucrativ împreună, ceva în zona de frumos și creativitate. Așa a luat naștere ideea acestui business.
Știm că timpurile noi aduc haine noi, așa cum îmi place mie să spun. Totuși, ne reîntoarcem la piese vestimentare vintage, le asortăm și le îmbrăcăm cu drag de fiecare dată. De ce ar trebui să le prețuim? De ce să le purtăm ca pe niște steaguri, cu mândrie? Există multe femei lacome de vintage?
Tatiana: Este foarte adevarăt că timpurile noi aduc haine noi și că linia hainelor a fost influențată de-a lungul timpului de mai mulți factori cum ar fi rolul social al celui care le poartă. Ar fi destul de dificil, de exemplu, ca în zilele noastre să urcăm în tramvai cu o rochie cu crinolină :). Totuși, această schimbare a trendurilor a devenit așa de rapidă, practic ne aflăm în ceea ce numim fast fashion și așa se întâmplă că uneori nici nu ne mai amintim ce s-a purtat anul trecut și deja trebuie să schimbăm stilul, culorile pentru că anul acesta se poartă altceva…
Da, suntem în plină eră a consumerismului, dar cu hainele este puțin diferit sau ar trebui să fie. Noi considerăm că piesele vestimentare create cu mult stil și bun gust, bine croite, cu mare atenție la detalii, din materiale naturale, create până la urmă cu dragoste și cu gândul la cele care le vor purta, au dreptul la o a doua viață…
Dacă o astfel de piesă nu își mai găsește locul în șifonierul unei doamne sau nu o mai reprezintă, noi promovăm aceste piese date fiind calitățile descrise mai sus, considerăm că stilul clasic transcende tendințelor sezoniere și ne dorim să le dăm șansa de a fi prețuite și purtate cu drag de o altă doamnă.
Cum definiți munca pe care o faceți acum? Cu ce v-ați ocupat în trecut? Vă place ceea ce faceți? Care sunt satisfacțiile acestei afaceri? Este Tresors de Style o formă de destin din care trebuia să faceți parte amândouă?
Tatiana: Ne am lansat în acest business cu suficiente cunoștințe despre acest domeniu, dar toate doar la nivel teoretic. De exemplu, știam că este un business în continuă creștere la nivel mondial, cifrele arată o piață de câteva miliarde de Euro în 2023, piață care valora în 2018 cam jumătate din cea din 2023. Se estimează chiar că până în 2030 piața hainelor preowned va depăși piața fast fashion Totuși, de la teorie la practică, așa cum bine știm cu toții, e o cale lungă…
Nici eu nici Felicia nu avem experiență în domeniu, eu am avut un business în domeniul bancar, iar Felicia a lucrat în marketing și comunicare. Așadar, a fost o mare provocare pentru noi și trebuie să recunoaștem că în primele luni de la deschidere am consumat foarte multă energie și că uneori am fost chiar la limita puterilor noastre fizice …
Dar, amândouă suntem foarte ambițioase și foarte determinate să facem această afacere să meargă în conformitate cu principiile noastre generale de viață și anume onestitate și empatie. Toate la o capacitate de maxim atât timp cât aceste principii pot fi cuprinse într-un business definit prin pragmatism general definit. Satisfacția noastră a fost foarte mare când am terminat cu amenajarea magazinului și când am vazut pe viu ceea ce fusese doar în imaginația noastră.
Apoi, când am deschis efectiv magazinul și toate clientele care ne-au trecut pragul ne-au felicitat pentru modul în care am făcut să arate magazinul… Am fost cu adevărat foarte fericite și am uitat de toată munca depusă. Apoi, exista și un fel de satisfacție dată zilnic cu lingurița de către clientele noastre care pleacă din magazin fericite ca au găsit la noi o piesă care sa le completeze o ținută, o piesă care li se potrivește perfect, o piesă pe care și-o doreau mult…
Legat de asocierea noastră, am pornit amândouă pline de entuziasm și încredere, dar au fost și momente când lucrurile au mers greoi și ne-au fost solicitate resurse mari de energie. Mă refer aici în special la integrarea părții de backoffice, adică tot ce este contabilitate, sistemul de management al stocurilor și legislție.
În aceste momente, așa cum recunoaștem acum cu sinceritate, am avut amândouă dubii legate de posibilitatea de a duce mai departe businessul. Dar, chiar dacă avem doar șase luni de activitate, putem spune acum cu toată responsabilitatea că vom putea duce amândouă acest business mai departe pentru că am descoperit că ne completăm foarte bine și astfel ne-am ales fiecare părți din responsabilitățile acestui business, părți pe care le stăpânim mai bine sau care ne plac mai mult. Business-ul ne-a ajutat să ne cunoaștem mai bine, să empatizăm mai bine și să ne susținem una pe cealaltă când este nevoie. Da, cred că Tresors de Style este o destinație pentru noi două!
Cum trebuie să arate o piesă vintage în concepția dvs.?
Felicia: O piesă vintage, în concepția noastră, trebuie să fie un exemplu de rafinament și calitate, un articol care a trecut testul timpului prin designul său atemporal și materialele de înaltă calitate din care este confecționată. Fiecare detaliu al unei piese vintage trebuie să reflecte măiestria cu care a fost creată – fie că este vorba de cusături, croială, sau elemente decorative. În plus, o piesă vintage ar trebui să spună o poveste, să emane un farmec aparte care aduce o notă de autenticitate și personalitate garderobei oricărei femei. Pentru noi, o piesă vintage ideală nu este doar un obiect vestimentar, ci o adevărată operă de artă purtabilă, care continuă să inspire și să impresioneze, chiar și la decenii distanță de momentul în care a fost creată.
Cunosc femeile din România conceptul vintage? Știu ce înseamnă o rochie cu adevărat vintage?
Felicia: În România, conceptul de vintage este încă într-o fază de dezvoltare și nu avem încă o piață bine definită pentru acest tip de articole. Ca să înțelegem ce înseamnă cu adevărat o piesă vintage, trebuie să știm că aceasta are o calitate superioară, o estetică unică și cel puțin 20 de ani vechime.
Dacă ne întoarcem în timp, ajungem în anii ’80, o perioadă în care moda în România era aproape inexistentă în sensul pe care îl cunoaștem astăzi, iar marile branduri internaționale nici nu ajunseseră la noi. Așadar, este dificil să vorbim despre piese vintage autentice care să fie găsite ușor în garderobele doamnelor din România. Totuși, încercăm să educăm și să inspirăm clientele noastre despre ce înseamnă cu adevărat o piesă vintage și cum poate adăuga valoare și stil unic în garderoba lor. Pe măsură ce interesul crește, sperăm să vedem tot mai multe femei care apreciază și înțeleg farmecul acestor comori din trecut.
Care este modalitatea prin care cineva poate veni la Tresors de style să depună o piesă vestimentară sau un accesoriu? Care sunt condițiile prioritare?
Felicia: Procesul este foarte simplu și prietenos. Dacă doriți să vindeți o piesă la Tresors de Style, ne puteți trimite un mesaj pe WhatsApp împreună cu câteva poze ale articolelor pe care doriți să le aduceți.
Este important ca acestea să fie în stare foarte bună, să fie potrivite pentru sezonul în curs și să fie deja pregătite pentru a fi expuse – fără urme de purtare, curate, călcate, și gata de vânzare. Cea mai importantă condiție este relevanța lor pentru moda actuală. Fie că vorbim de calitate, croială, material, culoare sau un detaliu interesant, piesele trebuie să iasă în evidență prin ceva deosebit.
Întrebare pentru Tatiana- Știu că îți place cultura Franței care este bogată, diversificată și veche. Călătorești mult în Franța... Cum compari ceea ce e vintage acolo, cu ceea ce regăsim la noi? Crezi că e apreciat vintage-ul la fel de mult și la noi? Te-a influențat, cumva ceea ce ai regăsit la Paris în afacerea pe care o deții azi?
Tatiana: În Franța am ajuns pentru prima dată prin anii ‘90, iar sentimentul trăit a fost că mă simțeam ca și acasă la mine, adică foarte bine. Și pentru că am avut acest sentiment, cu toate că totul era diferit de locul unde eu trăiam, am revenit foarte des în Franța, încercând să cunosc mai bine țara, istoria ei și oamenii care trăiesc acolo. Acum, după multe vizite și sejururi prelungite în Franța, pot spune că așa, cu bune și cu mai puțin bune, este o țară foarte frumoasă. Printre lucrurile pe care le admir mult la francezi aș aminti marea lor pasiune pentru păstrarea și promovarea patrimoniului național și mă refer aici la patrimoniul cultural: literatura, muzica pictura, cinema, designul vestimentar, arhitectura, tradițiile și cum spun ei: le savoire faire a la francaise :).
Există la francezi o dorință permanentă de a nu șterge nici o urmă a trecutului lor (invit astfel pe cei pasionați de istoria Franței să facă o vizită la Arhivele Naționale ale Franței, www.archives-nationales.culture.gouv.fr) pentru a aduce la cunoștință lumii întregi ce au reușit ei să facă într-un anumit domeniu… Nu avem cum să nu recunoaștem că dețin excelența în multe domenii. Și pentru că mi-au plăcut întotdeauna hainele și am căutat constant să-mi conturez un stil vestimentar personal, cum să nu îmi placă Franța, această țară în care se dă ora exactă în modă?!
Ideea de a deschide un magazin de consignație tip boutique, cred ca mi-a fost inserată treptat și la un mod idealist până la un moment dat, ca urmare a nenumăratelor vizite în boutiq-urile din Franța. Într-un astfel de magazin, mic și cochet, femeile se simt întotdeauna bine, atmosfera este relaxată și abundă o energie bună. Cum să nu îți dorești să lucrezi într-un astfel de mediu? Dar, legat de pasiunea aceasta a francezilor de a-și păstra și conserva trecutul, iar aici mă refer doar la conceptul de modă, invit toate doamnele care merg să admire Parisul, să facă o vizită la muzeul modei www.palaisgalliera.paris.fr. Sunt sigură că nu vor regreta. Dincolo de expozițiile permanente sau temporare, acest muzeu are și spații dedicate restaurării și conservării pieselor vestimentare aparținând diferitelor epoci sau diferitelor case de modă. Există în acest muzeu săli de câteva mii de metri pătrați situate la subsol, unde sub o temperatură controlată sunt depozitate colecții întregi.
De reținut că anumite piese vestimentare au recomandarea de a fi păstrate la orizontală. Este vorba despre piesele speciale care au broderii metalice, pietre și paiete și care dacă ar fi ținute în poziție verticală, greutatea unei broderii cu fir de aur, ar rupe materialul. Sunt păstare în sertare și protejate în hârtie de pergament, ele fiind manipulate doar cu mânuși, evident cu mare grijă. Din pacate, aceste spații nu sunt deschise publicului dar dacă ajungeți la Paris în septembrie, când are loc evenimentul Zilele Patrimoniului European (datele nu sunt fixe, găsiți aici tot programul evenimentului de anul acesta www.sortiraparis.com ), veți avea posibilitatea să vizitați multe instituții franceze care, în mod normal, nu sunt deshise pentru vizitele publicului.
Dacă vrei să vizitezi Turnul Eiffel sau Muzeul Louvre, poti să fii dezamagit de cozile lungi de așteptare sau de faptul că locurile foarte turistice nu au chiar nota 10 la curățeni. Dar, dincolo de aceste două puncte turistice ultra mediatizate, Parisul are o sumedenie de lucruri și locuri extraordinare de descoperit, iar dacă mă refer la toată Franța, la toate regiunile acestei țări cu specificul și unicitatea lor, aș spune că este fascinant să călătorești în acest univers…..
Vă simțiți vreodată împotriva curentului? Ce vă determină să mergeți mai departe?
Felicia: Dimpotrivă, suntem foarte optimiste și credem că acest trend de "circular fashion" va crește considerabil în perioada următoare. Noua generație este mult mai atentă cu mediul, mai relaxată în ceea ce privește moda și mare consumatoare de articole preloved și preowned. Înclinația lor crescândă spre sustenabilitate deschide calea pentru schimbări semnificative.
Suntem nerăbdătoare ca tinerele din București să ne descopere din ce în ce mai mult.
Cum vedeți condiția femeii în modă în România? Cum sunt femeile care intră în magazinul vostru?
Felicia: În România, femeile au devenit din ce în ce mai conștiente de puterea lor de a se exprima prin modă. Observăm că femeile care intră în magazinul nostru sunt diverse și își cunosc stilul, dar sunt și deschise la explorare. Ele știu ce le avantajează, dar sunt curioase să descopere și piese care le scot din zona de confort.
Pentru noi, este fascinant să vedem cum fiecare femeie care ne trece pragul își aduce propria poveste și cum își alege hainele și accesoriile care o reprezintă cel mai bine. În esență, femeile din România devin din ce în ce mai îndrăznețe și mai conștiente de valoarea lor, iar acest lucru se reflectă în alegerile lor vestimentare.
Planuri?
Felicia: Planurile noastre de viitor sunt pline de entuziasm și energie! Ne dorim ca magazinul nostru să devină cunoscut în tot Bucureștiul, să fie o destinație de neratat pentru toate iubitoarele de modă. Vrem ca fiecare vizită în magazinul nostru să fie o experiență unică, unde clientele să descopere comori vintage și moderne, să se simtă inspirate și să plece cu zâmbetul pe buze. Suntem nerăbdătoare să continuăm să creștem și să aducem mereu noi surprize și evenimente speciale pentru comunitatea noastră.
Tatiana: Ne propunem să promovăm din ce în ce mai mult moda sustenabilă și să contribuim la educarea comunității noastre cu privire la importanța alegerilor conștiente în modă. De asemenea, suntem deschise la colaborări cu designeri locali și creatori de modă pentru a aduce în magazin colecții capsule exclusive, care să îmbine tradiția cu inovația. Planurile noastre includ organizarea de evenimente tematice, workshopuri și întâlniri cu femei de succes, care să inspire și să motiveze clientele noastre să își exprime personalitatea prin modă.
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară