3. Cum ati caracteriza scena de moda din Romania?
Marina: Scena de moda din Romania are multe de invatat si mai ales de rezolvat. Exista cativa designeri romani foarte buni care inca nu sunt apreciati la adevarata lor valoare si exista si mai putini care sunt apreciati in afara tarii. Totodata, exista o masa de designeri romani care s-a dezvoltat foarte rapid si care si-a creat un sistem de reguli independent de cel aplicat pe scena globala, iar eu personal nu cred ca se poate vorbi despre o evolutie a scenei de moda romanesti in aceste conditii
.
Scena de moda din Romania este neformata, sau mai bine zis formata dupa chipul si asemanarea acestei tari. E loc pentru toata lumea, dar toti se inghesuie pe acelasi loc.
4. Puteti sa descrieti un portret al indragostitului de moda roman?
Marina: Iubitorul de moda din Romania este la curent cu tot ceea se intampla in domeniu, citeste bloguri de specialitate, se documenteaza, are simtul proportiei si al culorii, are designeri preferati, urmareste fenomenul modei si cauta sa achizitioneze piese vestimentare si accesorii speciale care sa-i contureze personalitatea.
5. Credeti ca designerul roman, astazi, ar trebui sa isi asume si responsabilitatea de a educa publicul cu privire la ceea ce este armonios si interesant in vestimentatie? Cu privire la ce merita banii si ce nu?
Ioana: Cred ca ar trebui sa fie o responsabilitate de la sine inteleasa, si nu o alegere. Orice designer, prin creatiile sale, intr-o maniera mai mult sau mai putin constienta, incearca sa educe publicul la nivel de stil sau tendinte. In Romania, la momentul actual, este mare nevoie de lideri de opinie in moda, dar masura reusitei lor depinde foarte mult de deschiderea si receptivitatea publicului, iar din nefericire, asta e o mare provocare.
In ceea ce priveste sumele de bani alocate hainelor, cred ca e necesar sa fie pastrata o proportie. Nu tot ce e scump e neaparat si frumos, acesta cred ca ar trebui sa fie primul gand atunci cand pornesti la cumparaturi. Totodata, mi-ar placea sa vad ca publicul din Romania va ajunge sa prefere creatiile serie limitata celor mass-market.
* imaginea face parte din prezentarea ultimei colectii 109 – SPORT NEGRU
despe care veti afla mai multe citind intreg materialul Envy.ro.
Articolul a fost preluat de pe site-ul de Moda Envy.ro, pentru a va incita la o discutie despre moda romaneasca astazi.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri