Atmosfera generala
Recesiunea, retrospectiva Yves Saint Laurent de la Paris, temperaturile fara precedent anuntate, dar si refuzul femeilor de a mai purta negru (reflectat in vanzari), toate acestea au jucat un rol important atunci cand designerii si-au pus pe hartie ideile pentru primavara-vara .
Pentru un neavizat ar putea parea un amestec halucinant de surse de inspiratie, muze, evenimente, dar si marketing pur. Aceste surse insa, decantate si transpuse in haine, creioneaza cel mai optimist sezon al ultimilor ani. Dupa cateva sezoane in care cuvintele de ordine au fost doar “military chic”, “funeral chic” si “dress to impress”, iar femeilor le-a fost atribuita deloc simpla misiune de a duce pe umeri toate greutatile perioadei prin care trecem, invesmantate in cele mai incomode sau mohorate tinute, se pare ca a venit si timpul unei colorate pauze creative. Hainele isi pierd din agesivitate si asistam la o revenire a unei mode cu adevarat feminine, ludice, gandite sa bucure atat purtatorul cat si privitorul. Insa este important sa retinem ca ele nu transmit un mesaj de genul “ceea ce este greu a trecut, a venit timpul sa ne bucuram”, din contra, contextul economic dur ne indeamna sa privim lucrurile mult mai relaxat si ne pune pe noi pe planul intai.
Ceea ce ramane din sezonul trecut este simplificat si “indulcit”.
Astfel, tema militara de care vorbeam mai sus continua sa existe si in noul sezon, dar sub o alta forma, denumita generic “punk chic” si “biker chic”. Obsesia Miucciei Prada pentru serialul cult “Mad Men” merge si ea mai departe, dar noile propuneri sunt mult mai simple si relaxate si dispare acel aer fortat de citat viziual folosit in exces in sezonul rece. Albul devine noul negru, iar Pantone biblia designerilor. De mult nu am mai asistat la o asemeanea explozie de culoare (dar mai putin de creativitate) al carei scop este de a te face… vizibil remarcata. Este totodata un nou omagiu adus lui Yves Saint Laurent si colectiilor lui exuberante din anii ’70, dar si o trecere in revista a tuturor culorilor neon ale graffiti-urilor care au impodobit in anii ‘80 New York-ul dar si de pop art. Si pentru ca excesul a iesit de ceva timp din vocabularul nostru cotidian, dar si al modei, designerii au apelat la un substitut, un truc viziual relativ simplu, imprimand aproape toate creatiile sezonului cu modele care variaza de la flori exotice, portelanuri chinezesti, animal print sau motive abstracte.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri