Comunicat de presa
Cafeaua a inceput sa fie consumata in secolul al XV-lea in Arabia. Comerciantii venetieni au adus cafeaua in Europa in secolul al XVII-lea unde a devenit curand foarte populara. Cafeaua este un produs 00% natural si una dintre bauturile cele mai apreciate de milioane de oameni din intreaga lume. O serie de studii demonstreaza faptul ca un consum moderat de cafea este sigur si poate avea anumite efecte pozitive pentru sanatate2, fiind o sursa naturala de hidratare si antioxidanti, imbunatatind performanta fizica si psihica.
In Romania consumul de cafea este inca scazut fata de multe alte tari din lume. In Austria consumul este de 7,96 kg pe cap de locuitor, in Germania de 6,95 kg, iar in Romania de 2, kg pe cap de locuitor pe an. Si in estul Europei, consumul este mai mare decat la noi in tara: in Polonia consumul anual pe cap de locuitor este de ,9 kg, iar in Bulgaria este de 2,9 kg. Potrivit www.qz.com, care a preluat date Euromonitor, consumul de cesti de cafea per cap de locuitor in Romania se situeaza pe locul 30 la nivel mondial, cu 0,5 cesti pe zi, in fruntea clasamentului gasindu-se Olanda cu 2,4 cesti pe zi, Finlanda cu ,8 cesti pe zi si Suedia cu , cesti pe zi.
Desi nu este un produs de lux, in Romania inca se mai aplica acciza la produsele de cafea, care alaturi de cresterea la nivel global al pretului cafelei ca materie prima, sau de evaziunea fiscala asociata acestui produs, pot fi factori care contribuie la mentinerea consumului de cafea pe cap de locuitor la o cota atat de redusa, fata de celelalte tari din Uniunea Europeana si din lume.
“Buna si corecta informare a consumatorilor, a publicului larg cu privire la cafea si produsele din cafea este unul dintre obiectivele asociatiei noastre. O ceasca buna de cafea trebuie sa fie accesibila fiecarui roman.
De aceea ne-am propus sa ne aducem direct contributia pentru ca si in Romania, consumul de cafea sa atinga in urmatorii ani nivelul celorlalte tari din UE. ARC considera benefica o masura menita a elimina acciza la produsele din cafea, ceea ce va genera pe termen mediu venituri suplimentare la bugetul de stat, reducerea masiva a contrabandei, precum si cresterea accesibilitatii consumatorului roman la acest produs alimentar”, a declarat Marius Melesteu, presedintele Asociatiei Romane a Cafelei.
Dinamica productiei mondiale a cafelei este, in general, caracterizata printr-o instabilitate considerabila, o cultura mare, intr-un an, poate fi urmata adesea de o cultura mica in alt an. De-a lungul ultimilor 50 de ani, a existat o crestere constanta in productia mondiala, intercalata cu scaderi periodice. Consumul mondial de cafea a crescut cu o rata medie anuala de ,9% in ultimii 50 ani, de la 57.9 milioane de saci in 964 la 42 milioane de saci in 202. Aceasta rata de crestere s-a accelerat din 990 la 2,%, si la 2,4% din 2000. Pietele traditionale importatoare, cum ar fi Japonia, Uniunea Europeana si Statele Unite ale Americii au reprezentat istoric cea mai mare parte a cererii de cafea la nivel mondial. Cu toate acestea, in ultimii ani, cererea in tarile producatoare de cafea si pietele emergente a crescut, contribuind astfel in mod semnificativ la cresterea consumului total de cafea.
Cafeaua se cultiva pe o raza de .000 de mile in jurul Ecuatorului, de la Tropicul Cancerului in Nord, pana la Tropicul Capricornului in Sud. Arborele de cafea creste in peste 50 de tari din intreaga lume si este cea mai vanduta marfa din lume, dupa petrol. Principalele tari furnizoare de cafea sunt Brazilia, Columbia si Vietnam.
Exista doua tipuri de boabe de cafea ce sunt folosite la prepararea cafelei – Robusta si Arabica. Robusta are conditii propice de crestere la altitudini mai joase, in timp ce Arabica este adaptata altitudinilor mai inalte.
Infiintata in martie 200, Asociatia Romana a Cafelei promoveaza interesele comerciale si economice ale industriei cafelei. Asociatia Romana a Cafelei sprijina crearea unei piete a cafelei competitive si transparente, astfel incat consumatorii romani sa beneficieze de o cafea de cea mai buna calitate, la cele mai bune preturi.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri