Comunicat de presa
Die Biene Maja Kindergarten, institutie de invatamant prescolar cu predare in limba germana la nivel matern, faciliteaza, incepand cu acest an, accesul copiilor la un program de dezvoltare socio-emotionala, realizat in parteneriat cu un cabinet de psihologie.
Programul se desfasoara in trei etape si vizeaza evaluarea psihologica initiala, incadrarea in grupul de dezvoltare socio-emotionala si, in baza rezultatelor si a evaluarii, consilierea parintilor.
Copiii cresc si se dezvolta diferit, iar evaluarile psihologice realizate intr-un cadru organizat si de catre un personal profesionist pot identifica aceste particularitati de dezvoltare. Un modul de evaluare psihologica, cum este cel introdus recent de catre Die Biene Maja Kindergarten in lista de programe optionale, poate identifica acele abilitati si arii intelectuale cu potential de dezvoltare, dar si lacune, probleme, dezechilibre, conflicte si tulburari ale celor mici inca din faza incipienta, pentru a putea fi ulterior controlate si remediate. Evaluarea este optionala, dar recomandata pentru incadrarea corecta a copiilor in cadrul grupului de dezvoltare. Ea cuprinde intalniri cu parintii, stabilirea obiectivelor de evaluare, sesiunile directe cu copilul in care se aplica testele si scalele alese si, la final, intalnirea cu parintii pentru prezentarea rezultatelor evaluarii.
„Parte din dificultatile intalnite la varsta prescolara sunt de natura emotionala, ele fiind greu de depistat deoarece copiii nu au capacitatea de a identifica si comunica propriile trairi. In acest sens, o evaluare profesionista ne ajuta atat pe noi, cat si pe parinti ca, impreuna, sa intelegem mai bine emotiile copiilor si sa ii ghidam pe parcursul drumului catre scoala ”, declara Despina Hoinaru, Director General Die Biene Maja Kindergarten.
Procedurile de evaluare sunt special concepute pentru a identifica punctele tari sau problemele de dezvoltare psihologica si comportamentala (hiperactivitate, nerespectarea regulilor, incapacitatea de intelegere a rutinei zilnice, crize de opozitionism), testele si analizele cuprinzand, printre altele, evaluare emotionala, comportamentala, cognitiva, a abilitatilor intelectuale, creativitatii sau anxietatii.
„Evaluarea psihologica nu este importanta doar pentru a identifica lacune, probleme, dezechilibre, conflicte, tulburari, ci si pentru a semnala situatia fireasca in care un copil poate avea abilitati remarcabile pe o arie intelectuala, iar a cunoaste acest punct forte al copilului poate insemna o buna ghidare in viitor. O evaluare obiectiva ne ajuta sa intelegem nevoile fiecarui copil in parte pentru a doua etapa a procesului - incadrarea optima in grupul de dezvoltare socio-emotionala”, declara psiholog clinician Burlacu Nicoleta, colaborator Die Biene Maja Kindergarten.
Grupurile de dezvoltare socio-emotionala sunt menite sa ii invete pe copii care sunt emotiile cu care se confrunta, cum apar emotiile, de ce oamenii reactioneaza diferit si de ce anumite emotii sunt utile in rezolvarea unor probleme, in timp ce altele impiedica rezolvarea.
Prin aceste grupuri, copilul utilizeaza in mod frecvent imaginatia si creativitatea, luand contact cu propria sa persoana, constientizand si gestionand mult mai bine evenimentele care se petrec in viata lui. Aceste grupuri sunt concepute sub forma de activitati (desen, filme, povestiri) si jocuri care stimuleaza intelegerea, identificarea emotiilor si a situatiilor sociale, prin diverse tehnici de stimulare a comunicarii.
Foto: gradinita, Shutterstock
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară
Investiție în viitor: EduAct amenajează curți de școală și grădinițe în mediul rural
Prof. Dr. Ruxandra Sinescu lansează programul RenYOU Aesthetics: consultații gratuite pentru proceduri chirurgicale non-estetice