comunicat de presa
OMV Petrom si Fundatia PACT lanseaza cea de-a patra editie a competitiei nationale de proiecte „Idei din Tara lui Andrei”. Aceasta sprijina romanii cu solutii din sfera dezvoltarii comunitare, educatiei pentru angajabilitate, eco-eficientei si eco-inovatiei.
- OMV Petrom lanseaza competitia de proiecte pentru dezvoltare comunitara, educatie pentru angajabilitate, eco-eficienta sau eco-inovatie
- Fiecare initiativa poate primi finantare de pana la 5.000 euro sau 15.000 de euro
- Inscrierile in competitie se pot face pana pe 3 decembrie 2015 pe www.taraluiandrei.ro
- Editia din 2015 a competitiei „Idei din Tara lui Andrei” este finantata de OMV Petrom si organizata in parteneriat cu Fundatia PACT (Parteneriat pentru Actiune Comunitara si Transformare)
Programul finanteaza proiecte pentru dezvoltarea sustenabila a comunitatilor din Romania cu granturi totale de pana la 200.000 euro. Pana pe 3 decembrie, persoanele fizice, organizatiile neguvernamentale, institutiile de invatamant si alte institutii publice isi pot inscrie ideile in competitie pe www.taraluiandrei.ro, la sectiunea Idei din Tara lui Andrei.
”Credem cu tarie in puterea ideilor bune de a schimba oameni si comunitati. In acelasi timp, stim ca, pentru a deveni realitate, ideile bune au nevoie de sprijin si recunoastere. Pentru a patra oara, in Idei din Tara lui Andrei, cautam oameni cu initiativa, dornici sa fie parte activa din schimbarea in bine a comunitatilor unde traiesc”, declara Mona Nicolici, Manager Sustenabilitate OMV Petrom.
In editia de anul acesta, ideile propuse se pot incadra intr-unul dintre urmatoarele trei domenii:
- dezvoltare comunitara – initiative care rezolva o problema sociala in comunitatea locala, valorificand in mod eficient resursele, nevoile si oportunitatile existente;
- educatie pentru angajabilitate – proiecte care contribuie la formarea si pregatirea pentru piata muncii atat a tinerilor, cat si a adultilor;
- mediu: eco-eficienta sau eco-inovatie – promovarea unui comportament cumpatat, prin folosirea in mod responsabil a resurselor naturale si a inovatiei pentru protectia si valorizarea mediului inconjurator.
Alina Zara, castigatoare in competitia „Idei din Tara lui Andrei” cu proiectul Coltul Romanesc, descrie experienta ei in competitie: „Ne-am inscris in ’Idei din Tara lui Andrei’ in ideea de a genera venituri pentru mai multe femei din localitate si pentru a largi gama de produse Mandra Chic. Finantarea OMV Petrom ne-a ajutat sa schimbam in bine comunitatea locala si perceptia lumii asupra a ceea ce se poate face intr-un sat romanesc cu oameni harnici si dichisiti.”
Competitia „Idei din Tara lui Andrei” – editia 2015 – este organizata in parteneriat cu Fundatia PACT, o organizatie neguvernamentala activa in domeniile dezvoltarii comunitare si economiei sociale.
„In cei peste 13 ani de activitate a echipei noastre, am avut sansa de a intalni in comunitatile locale din Romania o sumedenie de oameni responsabili, entuziasti, preocupati de a produce schimbari pozitive acolo unde traiesc si/sau muncesc. Credem ca adevaratele schimbari vin din interiorul comunitatii, se propaga de la om la om si de la cetateni inspre comunitate ca intreg si suntem incantati sa-i sprijinim pe acesti oameni cu initiativa pentru a-si transforma propriile idei in actiuni concrete pentru dezvoltarea localitatii lor.” declara Ruxandra Sasu, Director Executiv Fundatia PACT.
Proiectele inscrise in editia din 2015 a competitiei vor trece prin doua etape de evaluare. Cea dintai este votul public, ce se va desfasura in perioada 7 - 18 decembrie 2015 si va reprezenta 40% din punctajul final. Cea de-a doua etapa va avea loc intre 7 decembrie 2015 si 13 ianuarie 2016, cand juriul „Idei din Tara lui Andrei” va analiza ideile primite, iar evaluarile lor vor reprezenta 60% din totalul punctajului. Pe 20 ianuarie 2016 vor fi anuntati castigatorii competitiei, cei care au obtinut punctajul cel mai mare in urma votului public si al evaluarii juriului. Din juriu vor face parte reprezentanti ai unor ONG, membri ai Fundatiei PACT si ai OMV Petrom, bloggeri si jurnalisti.
Pe parcursul celor trei editii de pana acum ale competitiei „Idei din Tara lui Andrei”, OMV Petrom a oferit finantari in valoare totala de 360.000 de euro pentru peste 40 de proiecte sociale. O parte din castigatori si-au transformat ideile de proiecte in adevarate afaceri sociale, contribuind la schimbarea in bine a zeci de comunitati de pe teritoriul tarii.
Pentru mai multe informatii despre competitie, va rugam sa accesati www.taraluiandrei.ro.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri