Comunicat de presa
La invitatia doamnei Monica Irimia, reprezentant al Asociatiei Tracia Land Italia, Cristina Chiriac, fondator Flori de Ie, in parteneriat cu Brandusa Bordeianu Make up Artist, impreuna cu Universitatea Aldo Moro si Facultatea de Business si Turism vor reprezenta Romania la Bari, Italia, in data de 9 martie 2017, in cadrul evenimentului Primavara, bine ai venit cu Martisor!
"Martisorul este o bratara impletita cu doua fire, unul alb si unul rosu, simbolizand atat viata si puritatea sufletului cat si sacrificiul si sangele. Potrivit legendei Martisorul era un dar al fetelor sau femeilor catre baieti sau barbati, cu ocazia venirii primaverii, pentru a sarbatori renasterea naturii si ca un simbol de bun augur de sanatate si frumusete", spune Monica Irimia, organizator al initiativei si coordonator pe Sud pentru asociatia Tracia Land.
Evenimentul se va desfasura in salonul Universitatii Aldo Moro din Bari si este parte a unui proiect dezvoltat in parteneriat cu Primaria locala. Flori de Ie organizeaza o parada a costumelor traditionale romanesti, din colectia proprie, care vor fi imbracate de catre reprezentanti ai comunitatii de romani din Italia. De asemenea, va avea loc si o dezbatere care are ca tema sporirea cunostintelor despre istoria si cultura Romaniei. Prezentarea va fi impartita in doua momente de parada ale costumelor populare romanesti, legate intre ele printr-un material special, documentar, realizat de Agerpres. Imaginile alb-negru si color, adevarate opere de arta pot fi descoperite in Arhiva Fotografica Agerpres, va vor conduce spre o calatorie in timp, prin istoria Romaniei.
Cristina Chiriac a calatorit cu povestile florilor de ie, promovand arta manuala romaneasca, de la New York la Londra, Viena, Abu Dhabi, Moscova, Dubai, Shanghai. „Pe viitor, se anunta alte multe calatorii si surprize. Am reusit, prin ia romaneasca, sa oferim o noua perspectiva celor de peste hotare asupra valorilor noastre. Flori de ie incearca sa conserve si sa transmita mai departe ceea ce specialisti in traditia noastra populara numesc insemne magice cusute cu grija, care au menirea de a proteja purtatorul de spiritele rele. Ia romanesca reprezinta in acest moment cel mai bun ambasador al valorilor romanesti, creaza punti si uneste inimi, aduce speranta in suflete.”
Flori de Ie este primul concept care are la baza vesmintele traditionale romanesti, acceptat si apreciat alaturi de alte branduri internationale in proiecte cu expunere nationala si internationala, precum expozitiile si targurile internationale de moda, cultura si design, recuperator de valori traditionale si continuator destoinic al culturii romanesti. Anul acesta Flori de ie a lansat prima ie cusuta manual cu fir metalic, o premiera nationala.
“In cadrul evenimentului ce va avea loc la Bari, dorim sa intampinam primavara anului 2017 cu povesti autentice romanesti. Astfel, vor avea ocazia de a prezenta iile romanesti persoane din culturi diferite, precum: Spania, Italia, India, Brazilia, si nu numai. Dorim sa aratam lumii arta traditionala si valoroasa a poporului roman, ce a reusit sa culeaga aprecieri si laude din toate colturile lumii”, a mai adaugat Cristina Chiriac.
Misiunea Flori de Ie este aceea de a deveni un instrument valoros in reprezentarea portului popular romanesc la nivel global, prin incurajarea si intermedierea parteneriatelor cu alte tari. Flori de Ie a participat la numeroase evenimente nationale si internationale, in cadrul carora a adus in prim-plan cultura si portul popular romanesc. Mai multe detalii despre brandul Flori de Ie pe site-ul: www.florideie.ro.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri