5. Imediat dupa descoperirea orasului roman Pompeii (secolul al XVIII- lea), hainele vechi grecesti si romane au devenit extrem de populare. Clasicismul a avut un impact profund asupra modei femeilor, rochiile au devenit drepte si talia s-a modificat. Sub aceste rochii delicate nu era loc pentru „buzunarele perechi” atasate pe coapse. Continutul lor s-a mutat in reticula, prima geanta adevarata, purtata pe un cordon sau lant, realizata manual din diverse tipuri de tesaturi. Astfel de genti au fost la moda pana in primele decenii ale secolului al XIX-lea.
6. Revolutia Industriala ( secolului al XIX-lea) a adus cu sine aparitia diverselor metode si tehnici noi de fabricatie si foarte multe materiale, fapt care evident a dus la fabricarea unor noi modele de genti. Au fost create genti mari de calatorie pentru cei care se deplasau cu vaporul sau cu trenul, genti de mana pentru calatoriile mai scurte cu trenul, genti de transport pentru cumparaturi sau vizite.
7. In secolul XX, miscarile din lumea artei si a modei aduc cu ele o modificare si mai rapida a gentii. Cu toate acestea, emanciparea femeilor a fost factorul cel mai influent in evolutia gentii de mana. Din ce in ce mai multe femei erau angajate si, pe masura ce deveneau mai mobile, gentile lor de mana trebuiau sa satisfaca o varietate tot mai mare de nevoi practice. Acest lucru a dus la aparitia diferitelor genti pentru scopuri specifice, cum ar fi geanta din piele pentru a merge la birou, genti practice din piele si plastic in timpul zilei, genti elegante si minaudières sau clutch-uri metalice pentru seara.
8. Clutch-ul a fost intitulat initial “geanta cu degete”. In 1930 Hermes a fost principalul designer al “gentilor cu degete”.
9. In secolul XX, designerii cunoscuti in intreaga lume pentru articolele de imbracaminte exclusiviste, precum Louis Vuitton, Gucci si Prada, incep sa creeze colectii de genti de mana. Si pentru restul designerilor de moda, precum Yves Saint Laurent, Versace, Donna Karan si Dolce & Gabbana, Chanel, Dior, geanta a devenit un accesoriu important. Spre deosebire de secolele trecute, in care designul putea sa ramana neschimbat mai multe decenii, geanta a devenit acum un accesoriu de moda, schimbandu-se cu fiecare sezon.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri