Studiul demarat de Delikat a scos in evidenta si faptul ca masa principala in familie, din timpul unei saptamani, este cina, care, in comparatie cu micul dejun si masa de pranz, este o masa proaspat gatita, ce contine tipuri mai grele de alimente (cum ar carne si carto prajiti).
Programul incarcat al romanilor isi pune amprenta si pe tipul meselor in familie. Majoritatea romanilor servesc cel mai des cina in familie, in timpul saptamanii (80%), iar in weekend, servesc pranzul in familie cu o preponderenta mai mare (88%). In timpul zilei, membrii familiei servesc mesele separat, la serviciu, la scoala, la domiciliu, la restaurante, ind caracterizate de graba, presiune temporala (oamenii trebuie sa ajunga sau sa revina la locul de munca, la scoala etc.).
4 din 10 romani servesc mesele in familie mai rar decat si-ar dori
Desi frecventa meselor in familie este semni cativa, 40% dintre romani si-ar dori sa se reuneasca mai des cu familia la masa. Printre barierele identi cate in luarea mesei in familie se numara: di cultatea in a reuni membrii familiei (55%), lipsa de timp (39%), programul lung de lucru (38%), lipsa unui program regulat / comun de masa pentru toti membrii familiei (35%).
Barierele sunt legate in principal de programul diferit al membrilor familiei: parintii lucreaza in schimburi, fac ore suplimentare, copiii merg la scoala/gradinita, sunt implicati in activitati extracurriculare, iar daca exista mai multi copii in gospodarie de varste diferite, acestia de regula au program scolar diferit.
Cum se simt romanii cand iau masa in familie?
Conform studiului national, cand romanii servesc masa in familie se simt impliniti (73%), fericiti (72%), increzatori (61%), linistiti (58%). Pe de cealalta parte, cand romanii servesc masa singuri, se simt grabiti (59%), nelinistiti (32%), stresati (28%), tensionati (26%).
Poate cel mai important rezultat al studiului este faptul ca 83% dintre romani considera ca mesele in familie sunt importante, iar printre cele mai des mentionate bene cii ale acestora se numara: imbunatatirea comunicarii intre membrii familiei (94%), reprezinta o oportunitate de a petrece timpul cu familia (94%), ofera un sentiment de siguranta si unitate 91%.
Metodologie Studiu National al Meselor in Familie:
Studiul a fost desfasurat cu sprijinul agentiei iSense Solutions in doua etape: cantitativa si calitativa. Componenta cantitativa a cuprins un esantion de 640 respondenti cu reprezentativitate nationala (urban 67% & rural 33%), cu varste cuprinse intre 18 si 65 ani (50% barbati & 50% femei). Numarul mediu al membrilor din familie a fost de 3 persoane, iar numarul mediu al copiilor din familie este 1. In cadrul componentei calitative a fost realizat un jurnal pentru a documenta online timp de 7 zile, mesele a 6 familii (3 familii din mediul urban si 3 familii din mediul rural), utilizand o aplicatie mobila - Indeemo - pentru a explora si intelege prin imagini si clipuri video cum se desfasoara mesele lor in familie.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri