În timp ce distanțarea socială ajută sistemul sanitar să nu colapseze, încetinind răspândirea virusului, un alt virus la fel de perfid se răspândește cu rapiditate în casele românilor. Este vorba de violența domestică, un fenomen ce înregistrează o creștere exponențială pe măsură ce săptămânile în carantină se succed și persoanele predispuse la violență petrec mult mai mult timp împreună cu victimele lor. Peste 55% dintre români trăiesc deja în spații supra-aglomerate, conform Eurostat, un factor ce agravează și mai mult fenomenul.
Aproape un milion de români vor intra în șomaj tehnic și pe măsură ce dificultățile economice se vor accentua, greutățile și lipsurile pot genera în curând și mai multă tensiune în cămine, deci mai multe prilejuri pentru comportament abuziv.
Campania #IzoleazăViolența lansată de Asociația ANAIS trage un semnal de alarmă în acest sens și vine în sprijinul victimelor cu diverse sfaturi de la specialiștii colaboratori ai asociației reunite pe www.izoleazaviolenta.ro. De la sfaturi de natură juridică, la sfaturi practice pentru victime și rudele lor în acest context de izolare obligatorie la domiciliu. Platforma include și mesaje de încurajare ale femeilor care au reușit să scape cu bine din diverse scenarii de violență sau relații toxice.
Carmen Nemeș, președinta ANAIS, puncteză “Aceste vremuri sunt într-adevăr extrem de dificile pentru toată lumea, dar drama celor închise în casă timp de săptămâni întregi alături de un partener violent este una foarte gravă. Vrem să informăm opinia publică despre această situație și rugăm autoritățile să continue să intervină prompt ori de câte ori un act de violență domestică este semnalat la 112.”
„Execuțiile video ale campaniei preiau principalele tipuri de animații grafice care au circulat pe canalele de știri și pe internet ilustrând nevoia distanțării sociale, și le reintrepretează într-o manieră surprinzătoare prezentând răspândirea dramatică a virusului violenței domestice în această perioadă de distanțare socială” explică Roxana Niță, Group Creative Director.
„Vizualurile explorează tema imaginii sub microscop a virusului, în care proteinele de tip spike aranjate în formă caracteristică de coroană pe suprafața celulei ce încorporează materialul genetic ARN, capătă forma unor diverse scene dramatice de abuz domestic” povestește Victor Trifan art director pe proiect.
Mihai Gongu, Executive Creative Director Cheil Centrade, remarcă: „este prima campanie lucrată de când atât noi, cei de la Cheil, cât și colegii noștri din studiourile de post-producție Chainsaw, precum și clienții noștri au trecut la working from home. Am reușit să ținem însă aproape pe canalele digitale și să ne coordonăm eficient astfel încât să avem această campanie gata într-un timp relativ scurt, cerut de gravitatea situației.”
Colaborarea Cheil Centrade cu Asociația ANAIS a început anul trecut prin campania “Voci Netăcute” prin care femei reale au împrumtat în mod simbolic vocea lor momentelor de violență trecute cu vederea în filmele mute de acum peste un secol, cu ocazia ridicării restricțiilor de folosire a acestor producții începând cu 1 ianuarie 2019. Filmul rezultat a fost shortlistat la Festivalul de Film de la Cannes, iar campania a câștigat multiple premii la festivaluri de comunicare interne și internaționale inclusive un aur la prestigiosul London International Awards.
Despre Asociația ANAIS:
ANAIS este o asociație umanitară având ca principală misiune apărarea drepturilor celor care nu se pot apăra singuri: femei, copii, dar și familii nevoiașe și alte categorii defavorizate. Membru al WAVE(Women Against Violence Europe), ANAIS oferă consiliere psihologică, asistență juridică, sprijin material și moral, acțiuni și politici publice dezvoltate în parteneriat cu autoritățile și campanii de conștientizare și informare.
https://www.asociatia-anais.ro/
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri