Comunicat de presă
În contextul actual, atât satisfacția românilor după cumpărăturile de Black Friday, cât și interesul pentru campaniile de reduceri de anul viitor au scăzut față de 2019, potrivit unui studiu realizat de Starcom, în parteneriat cu agenția de cercetare Reveal Marketing Research. Această scădere a fost determinată, cel mai probabil, de percepția consumatorilor asupra reducerilor de anul acesta și de o schimbare a priorităților în această perioadă.
Comportamentul consumatorilor români a suferit câteva schimbări anul acesta, conform studiului Starcom. Majoritatea românilor utilizatori de internet care au făcut cumpărături de Black Friday au cheltuit între 1.000 și 2.000 lei, însă a crescut ponderea cumpărăturilor până în pragul de 100 lei, comparativ cu anul trecut. Au continuat să predomine achizițiile din economii personale (39%), iar anul acesta s-a remarcat și o creștere a cumpărăturilor prin cardul de credit sau nevoi personale, economii dedicate campaniilor Black Friday, descoperiri de cont și împrumuturi.
Produsele cele mai căutate au fost articolele de vestimentație și încălțăminte, produsele de îngrijire personală, a tenului și electrocasnicele, cu o rată foarte bună de conversie în cazul produselor de îngrijire personală și a tenului. În 2020, jumătate dintre cumpărători au cheltuit între 100 și 300 lei pentru această categorie. În același timp, cele mai mari sume au fost cheltuite pe televizoare și produse electronice, unde 4 din 10 români au cheltuit peste 1.000 lei.
În 2020, campaniile de reduceri timpurii nu au reușit să crească interesul românilor față de fenomenul Black Friday, precum s-a îmtâmplat în 2019. Cu toate acestea, s-a observat o ușoară creștere în rândul celor care și-au pregătit coșul de cumpărături cu una-două zile (4%) și cu o săptămână (6%) înainte de Black Friday. În creștere a fost și numărul consumatorilor care au achiziționat din timp produsele dorite, mai ales în weekendul de dinaintea zilei de Black Friday (40%).
Deși impactul surselor de informare cu privire la ofertele de Black Friday a scăzut în 2020, consumatorii au fost expuși la foarte multă informație – postările de pe Facebook rămân principalul canal de comunicare a fenomenului și principalul liant dintre brand și consumator. Tot în acest an, observăm o creștere semnificativă în rândul celor care au cumpărat produsele dorite de pe site-ul retailerilor sau folosind aplicații mobile: 7 din 10 dintre cei intervievați.
Perioada Black Friday de anul acesta a adus cu sine și mai multe așteptări din partea consumatorilor în ceea ce privește ofertele și discount-urile. Utilizatorii de internet au afirmat că au fost relaxați în perioada evenimentului, informându-se din timp și simțind că dețin controlul în momentul achiziției. Cu toate că scorurile de „satisfacție” și „interes” sunt mai scăzute anul acesta, având în vedere perioada de incertitudine financiară, 6 din 10 dintre români utilizatori de internet manifestă interes față de Black Friday 2021.
După reducerile de Black Friday, românii încep să-și pregătească lista de cumpărături pentru următorul eveniment important, Sărbătorile de iarnă. Principalele produse pe care intenționează să le achiziționeze pentru această ocazie sunt: alimente, dulciuri și băuturi nealcoolice.
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară