Comunicat de presă
Acesta va reprezenta un modul suplimentar al certificării GLOBAL G.A.P. și va fi disponibil pentru toți producătorii de fructe și legume până la finalul anului 2021. Prin această inițiativă, Lidl își propune să promoveze în mod activ protejarea biodiversității, ca parte a strategiei sale de sustenabilitate și să ofere furnizorilor de fructe și legume posibilitatea de a-și dezvolta producția, având un impact și mai redus asupra mediului.
Pierderea biodiversității reprezintă o amenințare reală pentru mediul înconjurător. De aceea, Lidl își asumă în continuare să fie un actor responsabil și își propune să facă un pas în plus pentru conservarea ecosistemelor, ca parte a strategiei sale de sustenabilitate.
Astfel, împreună cu experți în sisteme alimentare durabile, recunoscuți la nivel internațional și cu experți în domeniul agriculturii, Lidl dezvoltă un modul suplimentar al certificării GLOBALG.A.P., pentru a promova biodiversitatea în agricultura convențională. Printre partenerii Lidl care contribuie la dezvoltarea acestui standard se numără: Sustainable Food Systems GmbH (SFS), în rolul de lider de proiect, Fundația Global Nature FUND (GNF), organizație cu o experiență îndelungată de lucru cu standarde și companii din sectorul alimentar, Bioland, Fundația Lake Constance, reprezentanți ai producătorilor agricoli și Universitatea Nürtingen-Geislingen. Prin implicarea mai multor categorii relevante de stakeholderi, inițiativa este abordată din perspective multiple. Astfel, noul modul, operat de GLOBALG.A.P., este dezvoltat pentru întregul lanț de producție, de la producători până la distribuitori, în linie cu standardul Integrated Farm Assurance Standard (IFA), ce facilitează bune practici agricole pentru toate formele de producție agrară.
"Inițiativa Lidl de a integra biodiversitatea în producția de fructe și legume se aliniază perfect la viziunea GLOBALG.A.P. de a promova o producție alimentară sigură și responsabilă la nivel mondial", a precizat Kristian Moeller, director general GLOBALG.A.P.
Noul modul suplimentar GLOBALG.A.P. va fi disponibil pentru toți producătorii de fructe și legume, care își vor putea evalua practicile agricole prin prisma criteriilor de biodiversitate, cu ajutorul auditurilor anuale IFA. Datorită acestei evaluări independente, realizată de auditori calificați, producătorii își vor putea asuma în mod public angajamentul față de protecția mediului înconjurător. În plus, toți producătorii de fructe și legume vor avea la dispoziție și training-uri specializate ca suport în obținerea standardului.
Noul modul suplimentar se alătură măsurilor pe care Lidl deja le-a luat pentru conservarea biodiversității, printre care se numără extinderea sortimentului de produse organice din magazine și dezvoltarea mărcii proprii Bio Organic. În anul fiscal 2019, atât în sortimentul permanent Lidl, cât și în regim in-and-out, portofoliul companiei cuprindea peste 270 de articole certificate Bio. În plus, din dorința de a le oferi românilor fructe și legume proaspete și sigure, toți furnizorii din Piața Lidl sunt certificați GLOBAL G.A.P.. Totodată, din 2016, prin intermediul unui parteneriat cu Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară București (USAMVB), compania oferă susținere producătorilor prin sesiuni de audit și consultanță de specialitate, pentru a putea rezolva toate problemele tehnice și procedurale cu care aceștia se pot confrunta. În același timp, retailerul a implementat pentru toți furnizorii locali, încă din 2017, Eticheta de Trasabilitate – eticheta poziționată în cel mai accesibil loc, astfel încât clienții să poată vedea întregul circuit al produselor, de la producător, până în magazin. Tot de atunci, toate fructele și legumele din Piața Lidl trebuie să respecte standardele de calitate și siguranță alimentară specifice Lidl, și anume ca valoarea reziduului de pesticide să fie la o treime din media admisă la nivel european, iar acesta să fie folosit cât mai responsabil.
Foto fr si main: De la Aleksandar Mijatovic /Shutterstock
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri